View Single Post
  #34  
Old 02-09-2004, 22:45
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai
 
Join Date: May 2001
Location: Zoom Zoom
Posts: 1,799
Ik had beloofd hierop terug te komen als ik tijd had. Wel, bij deze zal ik dan even tijd "maken"
Na de eerder scherpe reaktie van Sledge op mijn goedbedoelde opmerking over de bedenktijd had ik aanvankelijk twee A4-tjes volgeschreven met kommentaren, bedenkingen en suggesties. Ik heb het hier echter niet gepost, alles eens laten bezinken en met veel interesse deze boeiende gedachtenwisseling gevolgd.

Mijn eigen kijk op de quiz sluit nog het meest aan bij die van Baron en van eeuwige challenger Marshal. Zo lijkt het mij inderdaad eerlijker om geen moeilijkheidsgraden te bepalen en de punten voor elke vraag gelijk te houden. Wat voor de een moeilijk is, is voor de ander e pies of keek en omgekeerd.
In de huidige vorm is het heel belangrijk dat de onderwerpen waarin je goed bent aan het eind van het seizoen worden gesteld, dus daar zou bij een volgende uitgave aan gesleuteld mogen worden.

Tenslotte vind ik dat Sennake mij teveel eer toebedeelt door mij met een Corvette te vergelijken, het stemt trouwens niet overeen met de realiteit (ik ben veel baanvaster ) Vermits ik ongeveer over dezelfde beperkte wapens beschik als Marshal, ttz het internet en verstand van googelen, een CD met enkele geluiden van Le Mans en slechts twee autosportboeken (Le Mans jaarboek 2002 en 2003), zie ik mezelf eerder als de Freisinger N-GT Porsche die in de 24 Uren van Francorchamps redelijk scoort omdat het te slecht weer is voor de Ferrari's of de Saleens.
Marshal beschikt soms over een HH (Hasseltse hulplijn), kent kutitalianen en is goed geïnfiltreerd bij de Russische maffia. Voor mij is dat niet anders
Ik wil maar zeggen, je hoeft geen baancommissaris, ex-piloot, ex-autosportjournalist of bezitter van een boekenkast vol goed gerief te zijn of banden te hebben met het autosportmilieu om hoog te eindigen in de quiz. Met weinig middelen gaat het ook, zij het iets minder gemakkelijk.

Quizmasters, doe verder zoals jullie bezig zijn.

Trouwens, dit is de boeiendste thread sinds maanden

jan

Last edited by Jan; 07-09-2004 at 23:49.
Reply With Quote