View Single Post
  #4  
Old 31-08-2004, 08:08
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
da's een juiste denkpiste.

Toch nog enkele gedachten in de rand.

Je kan moeilijk verwachten van iemand dat hij openlijk en eerlijk gaat toegeven dat iets te moeilijk is voor hem. Er zijn er niet veel die dat kunnen hoor, toegeven dat het mislukt is. Liever een uitvlucht zoeken dan zeggen "daar ken ik niks van" zeker niet als het in "competitieverband" is.

Dit jaar zijn er vragen bij die voor mij te moeilijk zijn. Waarom dan dit jaar en vorig jaar precies niet zo? Omdat ik, en da's strikt persoonlijk natuurlijk, geen enkele voeling heb met een aantal vragen die er gesteld geweest zijn en wellicht nog zullen gesteld worden. Zo bijv. alle Belgische vragen, de stripvragen enz. Ik heb het nooit echt gevolgd en nooit echt gelezen. Vorig jaar en zelfs begin dit jaar, waren er vragen bij die ik de moeite vond om achter aan te gaan. De 'raketvraag remember', was er eentje die waarde had, aangezien ik daar iets uit opgestoken heb. Als ik stripvragen en 5 foto's van Procar bakken zie, ben ik niet geneigd om te gaan zoeken omdat het onderwerp mij 1. niet interesseert en 2. ik er geschiedkundig niet veel uit kan opsteken, zeker niet in het geval van 5 losse procar foto's. Om maar enkele voorbeelden te noemen.

Als het niet op het net terug te vinden is, wordt het moeilijk natuurlijk he, want voor zover ik weet, is dit zeker niet het geschikte format om een parate kennis kwis te spelen. Da's meer iets voor hetgeen we in de winter eens geprobeerd hebben, stijl 4-27 Starfighter enz. Dit is toch een opzoekkwis, right?, maar zover gaan om naar een bib te rijden om iets te vinden, kan ik mij tijdsgewijs niet permitteren. En natuurlijk zijn er spelers bij die beroepsgewijs iets meer kennis in hun hoofd hebben dan de hobbyisten, maar da's natuurlijk de uitdaging... als het terug te vinden is natuurlijk.

En als je een keer hopeloos achterop raakt, is de fun er rap van af natuurlijk.

En het hangt er natuurlijk van af wat je verstaat onder niveau. Is dat vragen samenstellen om zoveel mogelijk mensen punten af te pakken, met het risico dat mensen afhaken? Of is dat vragen stellen die moeilijk zijn maar toch de moeite lonen om op zoek te gaan owv de inhoud van de vraag bijv.?

Geen stellingname, gewoon gedachten en open feedback.


Last edited by Guido; 31-08-2004 at 08:15.
Reply With Quote