View Single Post
  #3  
Old 31-08-2004, 07:43
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally posted by Huudo
Nu op zich hoeft de moeilijkheidsgraad geen probleem te zijn, maar als de helft afhaakt, misschien toch iets om over na te denken voor volgend jaar.
Ik heb er hier anders nog genen ene horen zeggen "ik haak af want het is echt te moeilijk voor mij", wel een hoop "ik heb genen tijd meer". Als de afhakers misschien wat eerlijke feedback zouden geven kunnen we er volgend jaar misschien rekening mee houden. Het is natuurlijk evident dat je voor moeilijkere vragen meer opzoektijd nodig hebt, dus het één komt een beetje voort uit het ander. Maar het ware wel gemakkelijk als iedereen open kaart speelt natuurlijk.

En verder vraag ik me af of de mensen die nu wel tot het einde doorgaan en hun hoofd breken op de krakers (en ze dikwijls nog oplossen ook) niet "gestraft" worden als de moeilijkheidsgraad naar beneden gehaald zou worden, en of zij uiteindelijk niet degenen zouden zijn die afhaken omdat er geen uitdaging meer aan is... Het is maar een losse gedachte hoor, we staan uiteraard open voor alles. Maar we willen toch ook een bepaald niveau behouden. Tenslotte spelen we toch voor een litho van Carlos Ghys, waarvoor je wel iets moet presteren

Kijk, je hebt 2 soorten van redenering bij een quiz : ofwel denk je "dat antwoord weet ik dus ik geef het antwoord, en als ik het niet weet antwoord ik niet, punt uit" ofwel denk je "als ik het weet antwoord ik, als ik het niet weet ben ik geïntrigeerd door de vraag en zoek ik het op". En dan vind je een antwoord of niet natuurlijk. Maar deze quiz wil toch voornamelijk de kant kiezen van de 2e denkpiste. We kunnen gemakkelijk een quiz opstellen waarbij iedereen alle antwoorden weet (wat nog niet betekent dat iedereen alles correct zou hebben), maar wat heb je dan nog aan zo'n quiz? Enfin, zo redeneer ik toch...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 31-08-2004 at 07:49.
Reply With Quote