View Single Post
  #19  
Old 06-01-2009, 21:55
Gulfie's Avatar
Gulfie Gulfie is offline
________
 
Join Date: Feb 2006
Location: @ home
Posts: 1,064
Vakantie, dus voor de meeste mensen 'plekken' geblazen. Helaas, ik krijg meer onder het jaar gedaan dan tijdens het verlof.

Ik ben verder gegaan met de achterzijde. De ventielen van het hydraulische blok achteraan op de versnellingsbak voor de bediening van de actieve ophanging (goed dat ne mens weet waarvoor het dient) werd onder handen genomen.

Eerst en vooral werd een koeler gebouwd. Uit plasticard werd een vierkant blokje gemaakt met daarop een PE radiator rooster. De boord hiervan werd met de gekende lasnaad methode weggewerkt (zoals op de echte radiator).
Na het spuiten werd het geheel gedrybrushed waardoor de details beter naar boven kwamen. Helaas is mijn digitale camera niet fit vandaag ...



Daarna werden de ventielen zelf gedraaid en gefreesd, de nodige leidingen op het ventielenblok aangesloten en uiteindelijk de schokdempers gedraaid en gefreesd. Het aansluiten van de stress sensoren onderaan de schokdempers was niet van de poes omdat ze nogal erg klein uitvallen (1 x 1mm met een 0,6mm gat erin).



Last but not least werd alles samen gebouwd. Uiteindelijk ziet het geheel er zo uit ...

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	PICT2604.jpg
Views:	1559
Size:	133.6 KB
ID:	12490   Click image for larger version

Name:	PICT2606.jpg
Views:	1583
Size:	215.5 KB
ID:	12491   Click image for larger version

Name:	PICT2616.jpg
Views:	1555
Size:	131.6 KB
ID:	12492  
__________________
ранняя пташка получает червя ... но вторая мышь получает сыра!

Last edited by Gulfie; 06-01-2009 at 21:56.
Reply With Quote