Na een uurtje lezen wat iedereen vind van de situatie die zich heeft voorgedaan tijdens de world series zou ik nog graag dit even kwijt willen.
Het allerbelangrijkste is en blijft de veiligheid rond het circuit zowel voor de piloten, de medewerkers en zeker de bezoekers. De eerste indruk die mij van het hart moet is dat veel piloten , medewerkers maar gal spuigen omdat ze er niet doorkonden. Vind deze kritiek voor een stuk terecht en voor een stuk niet, autosport is een dure hobby en men heeft vele sponsors nodig om er voor te zorgen dat jullie kunnen racen. Maar jullie ook wel steeds de beste plaatsen om jullie gasten en jullie visuele publiciteit te hebben. Mijn vraag is eigenlijk wat is voor jullie het belangrijkste, racen zonder volk of racen met volk. Door de verspreiding van de belcar teams over de verschillende zones was er geen geordende opmars van de voertuigen en dat is iets waar zolder wel rekening mee dient te houden als men dit toepast. Naar mijn bescheiden mening denk ik ook dat men deze stroomloop van mensen niet dadelijk had verwacht.
Maar ja laat deze wedstrijd een les zijn voor de toekomst.
Aan alle sport liefhebbers zou ik graag het volgende mededelen. Een circuit wat 4,1 km groot is en toch opstropping heeft in de paddock. Is toch als autosport liefhebber om problemen zoeken om door die massa uit te banen. Ga gewoon om lang de buitenkant of blijf weg uit de massa. Er waren plaatsen waar er praktisch geen toeschouwers waren. De buiten kant van de jacky ickx stond geen honderd man.
Dus jongens met wat moeite kan je in zolder gerust een goede plaats vinden en kan men zich wel degelijk verplaatsen.
greetz