View Single Post
Old 29-04-2004, 22:05
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

Quote:
Originally posted by gekada
... Maar oke jan met de pet krijgt de zwarte piet toegespeeld en dat is niet oke. Als jij voor het eerst bij een evenement komt weet jij toch ook niet hoe te handelen???? ...
En toch...
Ik wil niet iedereen over dezelfde kam scheren, maar ik heb zondag toch toestanden gezien die je niet voor mogelijk houdt. Aan de flessenhals aan de toren zaten Belcarmechaniekers met hun quad en materiaal geblokkeerd. Deze mensen vroegen, omdat ze in tijdsnood zaten, kordaat maar beleefd of ze doorgang konden krijgen, en werden dan door "Jan Publiek" terechtgewezen met een air van "een beetje op uw gemak hé manneke".
Het zal allemaal wel te maken hebben met de toenemende agressiviteit en onverdraagzaamheid in onze maatschappij. Sommige toeschouwers denken echter dat als ze een vrijkaart hebben gekregen, ze zich als VIPs moeten gaan gedragen die zich alles mogen permiteren. Je moet aan de Belcar-teams eens vragen hoeveel toeschouwers er zondag ongevraagd hun tent zijn binnengewandeld om een close-up foto van de wagen te nemen of de mechaniekers van dichtbij aan het werk te kunnen zien. Dat dit zeer onbeschoft is en dat men daarbij mensen in hun werk hindert, daar staat men zelfs niet meer bij stil.
Ik kan je wel volgen in je kritiek op de organisatie. Die had inderdaad beter moeten anticiperen op de te verwachten massa. Belangrijkste oorzaak van de chaos blijft voor mij het feit dat de paddock verkeerd was ingedeeld. De doorgang ter hoogte van de toren was te smal voor zoveel volk. De tenten die daar stonden opgesteld (Belcar, Mini, Nissan) had men elders moeten zetten. Het is mij ook een compleet raadsel waarom de paddock-ruimte aan de Kanaalbocht niet ten volle benut werd. De organisatie heeft zeker fouten gemaakt, maar de mensen van Circuit Zolder kennende, zullen ze daar wel de juiste lessen uit trekken.

Last edited by Baron; 29-04-2004 at 22:09.
Reply With Quote