View Single Post
Old 28-04-2004, 18:22
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

Quote:
Originally posted by dulu
Eu trouwens nog zo een giller van formaat, het LN schrijft een zelfde artikel :

Tijdens de F1 Race
hopelijk leest Bernie E. geen vlaamse kranten
Een kennis van mij is zondag voor het eerst in zijn leven naar een race geweest en wist mij te vertellen dat hij serieus onder de indruk was van "het lawaai en de snelheid van die Formule 1-wagens".
Je mag er vanuit gaan dat een flink aantal mensen die zondag in Zolder rondliepen, overtuigd zijn dat ze een Formule 1 Grand Prix gezien hebben. Dat soort toestanden krijg je natuurlijk als je het klootjesvolk massaal met vrijkaarten naar je circuit lokt en de Nissan World Series dan ook nog eens voorstelt als "F1 Unplugged".
Ik ben trouwens ook benieuwd wat Bernie Ecclestone hierover denkt?

Ik kan me de straffe verhalen en welles-nietes discussies binnen enkele jaren al voorstellen. Probeer als autosportliefhebber maar aan een leek uit te leggen dat het niet de Formule 1 was die hij gezien heeft:

"Maor ik zweer et; mor jowel, 't is zekerst waor. We hemme de Formuul ien in Zolder zien raaie.
Men vraaw was der oek bai.
Ist nie waor, Marina?
Zie det na? 't Is zekerst waor!
Hie zie, das nog ne fotto die ek daor getrokken hem : ziet, Marina me ozze klaaine in zen voituur en onzen Blakkie. Ja, den hond was der oek bai, hè. Ja ziet es, ons frigobox hadde we oek bai, want dier da dat der was, jong : acht euro veur de parking en draai euro veur nen hotdog. Schandaolig, hè.
En volk joeng, een massa, da was nie te doen. Iene kier, mao nooit nie mier, zenne!
Mao, zie det na? Geloef det ne nog nie? In Twieduuzend en vier was de Formuul ien in Zolder. Dakkoord, de Schumacher was der wel nie bai, mor 't was toch de Formuul ien! Zeg dat den Johnny et gezeid het. Just of nie just, Marina?"

Wat ik maar wil zeggen; Jan Publiek die zondag voor het eerst in Zolder was, zal men er niet meer terugzien en de rechtgeaarde raceliefhebbers hebben aan dit soort toestanden ook geen verhaal. Integendeel, de echte racefans jaagt men met dit soort mislukte stunts weg van het circuit.
Circuit Zolder heeft zichzelf en de autosport het voorbije weekend zeker geen dienst bewezen.

Last edited by Baron; 28-04-2004 at 18:37.
Reply With Quote