Quote:
Originally posted by BMW Beliën
Ik denk dat iedereen wel een beetje last had van de overvloed aan bezoekers. Maar in eerste plaats was het een hel voor ons mechano's, wij moesten dan ook nog eens helemaal met al ons materiaal en getuig van uit paddock 3 of 4 en voor sommige paddock 6 naar de boxen. Voor de Mini's en de Renault Series is het dat altijd want die zitten steevast in de paddock. En bij minder volk is het voor hen al een heksentoer om op tijd in de pitlane te komen.
Met zo een overvloed aan bezoekers was het haast een onmogelijke zaak. Voor de gewone bezoekers zijn wij dan ook nog eens de pispaal omdat we met stinkende en toeterende quads rijden en zo vlug mogelijk op onze plaats willen zijn. Terwijl zij daar rustig van het zonnetje en hun vrije zondag komen genieten en niet opgejaagd willen worden. Als ze eens hun verstand gebruikten en even aan de kant zouden gaan voor onze quads en de auto's dan zou alles veel vlotter verlopen.
Maar neen, zij hebben 8€ betaald voor een parking en denken dat ze daarmee god zijn en denken dat ze recht hebben om midden op de weg te blijven lopen en om je uit te schelden als je beleefd vraagt om door te mogen.
Ik ben dan ook dadelijk te vinden voor een gescheiden doorgang van publiek aan één zijde( langs de draad van het circuit) en de materiaalwagens en mechano's aan de andere zijde(normale doorgang).
Verder vond ik ook dat de mogelijke in- en uitgangen heel slecht waren aangegeven. De Proximus brug kon veel beter benut worden als uitgang, ipv de mensen helemaal naar de hoofdin(uit)gang te sturen en dan ze nog eens kilometers te laten lopen naar hun parking langs het kanaal. Hetzelfde voor de in- en uitgang aan de vroegere perszaal. En waarom is de brug over het circuit verdwenen aan het kanaal? Dit was vroeger een heel gemakkelijke doorgang naar de parkings langs het kanaal. Kost zo een nieuwe brug te veel?
We mogen blij zijn dat alles goed verlopen is, maar wachten op eventuele ongevallen en doden, om veranderingen door te voeren is toch wel een heel foute instelling. Ik denk dat deze Thread genoeg gedachtenvoer bevat voor de beheerders van de VZW Terlamen.
|
Jullie zijn dan een van de beleefdere mechaniekers, helaas zijn ze niet allemaal zo !
Quote:
Originally posted by Sennake
Ik heb al deze posts grondig gelezen en er zitten heel wat belanrijke waarheden in, die op een positieve manier het probleem trachten te benaderen. Hopelijk heeft de organisatie er iets aan.
Maar wat de organisatie in "vroegere tijden" betreft heb ik toch 1 belangrijke bedenking die iedereen hier schijnt te vergeten : destijds (DTM e.a. - 100.000 en meer toeschouwers) was de paddock afgesloten voor het grote publiek, en kon je er alleen in met een speciaal pasje. Dat lost al een groot gedeelte van het probleem op natuurlijk.
|
Dat is zeker waar, en dat is volgens mij dan ook de enige goede oplossing voor het probleem. Maar een circuit als Zolder zal het daar altijd moeilijk mee hebben, want als je Paddock tot aan de 1ste Jacky Ickx afsluit voor Grote publiek en dus alleen toegankelijk maakt voor mensen die iets meer willen betalen, dan krijgen die andere mensen amper waar voor hun geld.
Hierbij is het ook van belang dat Zolder zich meer dan ooit tervore geprofileerd heeft, of wil profileren als 'een familiegebeuren', Ze willen duidelijk maken dat autosport een echte familieuitstap kan zijn als volwaardig alternatief voor Bokrijk. Dat siert hen, maar ze slagen geen acht voor de problemen die dat voor teams / veiligheid kan meebrengen. Ik maakte me ook de bedenking of men in Zolder eigenlijk een idee heeft hoeveel gratis tickets men verspreid heeft. Ze zouden net als ander groot evenement misschien er moeten aan denken maar een beperkt aantal tickets te verspreiden, en met tickets bedoel ik genummerde kaarten en niet dat men gewoon ticket van t web kan afprinten. Maar dit is niet bevorderlijk voor de profilering als 'familiegebeuren' waar iedereen terecht kan.