View Single Post
Old 27-04-2004, 07:48
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

Ik ga al meer dan 30 jaar naar de races in Zolder, maar zo een chaotische toestanden heb ik er nooit eerder meegemaakt. Vroeger waren er races (DTM en Formule 1) met 100.000 en meer toeschouwers en dat verliep toch allemaal veel vlotter dan bij de World Series. Ik had de Nissan World Series in de Villeneuve gevolgd en wilde voor de Belcar naar de tribune gaan. Na 40 minuten vastgezeten te hebben ter hoogte van de Oto Club bar, ben ik terug naar de Villeneuve gegaan. Er was gewoon geen doorkomen aan. Op dat moment heb ik bij mezelf gedacht : "Als er hier iets gebeurt, krijg je een ramp die te vergelijken is met het Heizeldrama".
De vrijkaarten-politiek van Circuit Zolder is het voorbije weekend toch wel ergens zijn doel voorbij geschoten. Het liep in Zolder vol met mensen die duidelijk voor de eerste keer op een circuit kwamen; dagjestoeristen met de bekende attributen : kleine kinderen, honden, kinderwagens; ik heb er zelfs gezien met frigoboxen en visparapluus. Die mensen hebben geen flauw idee van wat er zich in de paddock allemaal afspeelt, die lopen daar wat te slenteren zoals ze dat ook in een winkelwandelstraat of op de dijk aan de kust zouden doen. Die mensen ga je ook niet meer terugzien in Zolder, want ik kan me niet voorstellen dat dit voor hun een positieve ervaring is geweest.
Anderzijds vond ik ook dat de indeling van de paddock totaal verkeerd was : de Belcartent, de Mini-tent, de Nissan-promostand had men toch elders kunnen plaatsen. Waar die dingen nu opgesteld waren, stonden ze gewoon in de weg en brachten de veiligheid in gevaar.
Mijn persoonlijk besluit : de races waren prima, de organisatie was ronduit kl***n. Ik betaal liever 10, 15 of 20 € inkom, dan zijn er misschien maar 10.000 of 15.000 toeschouwers, maar dat zijn dan wel grotendeels echte raceliefhebbers, en dan kan je als toeschouwer echt, op een veilige manier en zonder dat je iemand hindert, genieten van het spektakel, zowel op de piste als in de paddock.

Last edited by Baron; 27-04-2004 at 14:55.
Reply With Quote