View Single Post
Old 26-04-2004, 19:31
dulu's Avatar
dulu dulu is offline
De Paddock Rookie

Ik heb in een "vorig" leven een aantal jaren meegedraaid in het touring cup en belcar circuit en beroepshalve krijg ik de "creeps" bij zo een evenementen als gisteren.
Sinds de populariteits stijging medio de jaren 90 van het race gebeuren in en rond Zolder hebben we moeten vaststellen dat het "circuit" op zo een top dagen gewoon een hekseketel is.
Ik versta zeer goed de teamleden, mecano's die tijdig met wagen en materiaal in de pit-lane moeten geraken, alsook allerhande leveranciers van horeca etc..., want uiteraard eten en drinken doen we allemaal, en die dan op alle mogelijke manieren gehinderd worden door bepaalde toeschouwers die met een ongekende vorm van nonchalanche denken dat ze op de dijk van blankenberge aan't kuieren zijn, met huisdieren, buggie's, kleine kinderen (gehoortrauma's hebben die blijkbaar nog nooit van gehoord)
Laat ons hopen dat het nooit gebeurt, maar ik mag er niet aan denken dat er ooit brand uitbreekt in een van de pit boxen, de frituur en hot-dogkraampjes, catering tenten etc... die her en der over het circuit verspreid staan. Ondanks alle veiligheidsmaatregelen is het zeker niet uit te sluiten dat een ongeluk om hoek loert. heeft er iemand gisteren een verzamel punt gezien waar brandweer, politie en medische hulpdiensten opgesteld stonden die over een vrije doorgang beschikten??, de First Aid post van het Rode Kruis aan de controle toren niet meegeteld want die zaten op een gegeven moment ook muurvast; ik allessinds niet en met zo een mensen massa is dit zeker geen overbodige luxe.
het is allemaal goed zolang er niks gebeurt maar ... murphy ... ge kent em wel he die van de wet van ... die kan onverwachts en hard toeslaan, laat ons allen hopen dat diet nooit gebeurt.