Heb zelf al eens met een SR3 mee mogen meerijden op de Nurburgring en dat was redelijk de moeite

Wel een moeilijker overzicht op bochten gezien lage zit en heuvelachtig circuit.
Maar de gforces in de bochten waren voor mij echt FENOMENAAL!
Deze had de "normale" Hayabusa motorisatie, en als dan blijkt dat snelheid met passagier 10mph lager is dan is het ontstaan van Turbo en V8 versies niet meer als normaal.
En tof fimpje van de SR3 Turbo op de ring is hier te vinden
http://www.miniandcoopers.com/ring.mpg
De Radical krijgt vanuit veel hoeken tegenkanting.
Niet het minst uit de richting van de traditionele "sport"wagen merken.
Die brengen steeds maar zwaardere wagens uit en drijven steeds verder af van de essentie van een sportwagen.
Nu komt er een nieuwe kleine speler die ze allemaal mooi voor schut zet ... goedkoper, lichter, sneller ... dat hebben ze niet graag hee
Dus beginnen ze, bij gebrek aan beter, maar de veiligheid en homologatie te hekelen.
Alhoewel die eerste natuurlijk minder is als bij een traditionele wagen is, zijn zulk een kitcars toch redelijk in staat om ongevallen te verwerken.
Vergeet niet dat ze met een stevig chassis en raceharnassen zitten.
Heb zelf kenissen die gecrasht zijn met SR3, Cobra en Caterham, telkens redelijke voorvallen, telkens kwamen bestuurder en evt passagier er ongeschonden vanaf.
Er zijn op het net ergens fotos te vinden van een Caterham die frontaal in een Ford Sierra is gegaan, brengt het er redelijk goed vanaf.
De grootste zwakte bij dit type wagens blijkt bij zijdelingse impact te zijn, maar dan ben je met een Elise niet beter af ...
Jochen