View Single Post
  #4  
Old 29-09-2003, 20:37
Lambo's Avatar
Lambo Lambo is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Ingelmunster
Posts: 567
Bij vraag 29 wist ik via hulp dat het om de een Ferrari 275P2 ging. Hij wist me een link door te geven waarbij de volledige geschiedenis van die wagen stond weergegeven. Alleen ging het niet om dezelfde wagen van de foto. Het ging over de wagen waarmee Baghetti en Guichet dat zelfde jaar ook de Targa Florio reden. Daarom was mijn eerste idee dat het om Guichet ging (de tip 'voilą' klonk wat Frans, vandaar) Totdat ik zaterdagnamiddag op het net nog een foto tegenkwam van het nummer 198, waarvan de piloot enorm op die van de quiz leek. Hij droeg zelfs dezelfde helm Toen bleek dat die brave man Nino Vaccarella heette, was mijn euro snel gevallen

Vraag 30. Kwist meteen dat het om de Carrera Panamericana ging. Herkende ook de wagen, een Studebaker. Ik dacht eerst dat de tip race, verwees naar het feit dat het wel degelijk een race was, een historische race. Ik kon wat info vinden over de edities vanaf 1999 tot nu. Driemaal won Pierre de Thoisy in een Studebaker. Maar ofwel toonden de schaarse foto's die ik vond een gele Studebaker en klopte het nummer van geen kanten. Tot ik plots de tip doorhad. Ik dacht ook eerst dat het een van de drie jaren was dat ze wonnen, tot ik plots op een site stootte van een man die in 1995 meegedaan had als copiloot. Op zijn site stond ook de top-tien van dat jaar, met de heren Rodriguez en Anaya op een tweede plaats. Hun startnummer was dat jaar ook 307. En omdat ik verder helemaal niks kon terugvinden over de edities van '93, '94 en '96, bleef ik bij 1995

Last edited by Lambo; 29-09-2003 at 20:40.
Reply With Quote