View Single Post
  #8  
Old 21-07-2003, 19:22
Obi-Jan's Avatar
Obi-Jan Obi-Jan is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2002
Location: Antwerpen
Posts: 285
Quote:
Originally posted by sledge
Mijn antwoord op de Co-piloot van vraag 21 komt van hier:
En Jean Todt ziet er toch niet al te gezond uit hé, zeg nu zelf. Mischien had hij vroeger wel iets aan zijn hart gehad. Dus de tip had ik ook
Awel, ik zat ook op die route voor vraag 21.

Mijn eerste gedacht was dat de auto een 350SL was omdat het zo'n oude foto leek (begin jaren '70)... misschien toch eens van een iets beter qualiteit foto vertrekken, Guy.

Enfin, daar was dus niks van te vinden en toen kwam ik op een reklamefolder voor de 450SLC. Die waren in 1978 1,2, 4 en 5 o.i.d. geëindigd in een soort Rally Raid helemaal rond Zuid Amerika. De auto op de 4de plaats werd gereden door Makinen/Todt. Ik wist dat Jean Todt vroeger rally co-piloot geweest is, dus, dacht ik, als dat hier om dezelfde Todt gaat zal die wel hartzeer hebben als 'm nu bedenkt dat hij vroeger Mercedes hielp winnen.

Toegegeven, ne kronkel, maar zeker niet erger dan die van Guy zelf. Pas toen ik dat aan't het dubbelchecken kwam ik door een slechte link op een resultatenpagina van Hannu Mikkola terecht waar mijn blik onmiddelijk op de naam van co-piloot Arne Hertz viel. Puur chance dus dat ik de piloten en het jaartal gevonden heb... toen was het geluk wel op want, hoewel er 50% kans was van de goede rally te gokken (Nieuw Zeeland of Argentinië) zat ik er, mede met hulp van mijn omgeving toch naast.

Bij vraag 22 waren de piloten snel gevonden, die klopten dan ook met de hint. Race was ook makkelijk omdat alleen in Daytona en Sebring met 3 man gereden werd. Sebring is een luchthavencircuit en zo plat as een pannekoek, terwijl de foto mij toch duidelijk in een kombocht genomen leek, ergo: Daytona.

Beetje lastiger was dat er 3 jaar aan een stuk met die auto in die kleuren gereden is en dat de contingency decals op de zijkant (verschillend voor de 3 jaren, maar weggeretoucheerd in de foto) ontbraken. Echter alleen in 1985 stond er Lowenbrau op de zonnewering i.p.v. Goodyear.

De uitslag van de 24hr van Daytona 1985 heeft mij echter ongeveer anderhalf uur zoeken gekost. Dat ze niet gewonnen hadden, wist ik. Winnaars in 1985 waren Al Unser Sr., Bob Wolleck en onze eigen Thierry Boutsen in een gelijkaardige auto, maar waar waren Al en consoorten geëindigd? -Uiteindelijk gevonden op zo'n classic car veiling site... is dat nu zo moeilijk voor een zichzelf respecterende race organisatie van een website met een deftig archief te onderhouden? -D'r doen mensen aan moeilijke autosport quizzen mee zenne!!!

Jan.
=---
__________________
"It's for the fun." -Gilles Panizzi

Last edited by Obi-Jan; 21-07-2003 at 19:28.
Reply With Quote