View Single Post
Old 21-07-2003, 15:10
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Oplossing vraag 21 en 22

Even wat tijd nodig gehad om met de jury te overleggen wat we met de antwoorden van Huudo moesten aanvangen, maar na gezamenlijk overleg hebben we ze in eer en geweten toch aanvaard. Wat was er gebeurd? Huudo had zijn antwoorden op tijd binnengestuurd, maar naar zichzelf Gisteren kreeg hij dat in het oog en heeft hij mij hiervan op de hoogte gebracht, na de start van de GP weliswaar, maar wel vòòr het moment dat ik de antwoorden openbaar maak én met als attachment de oorspronkelijke mail die bewijst dat zijn antwoorden al dateerden van zaterdag. Zoiets is in het eerste quiz-jaar nog eens voorgevallen en ook toen hebben we de antwoorden goedgekeurd.

En hier zijn we dus toch met de oplossingen.

Vraag 21 :

De piloot was Hannu Mikkola. Dit kon je vooral vinden nadat je via de tip de co-piloot bijeen gepuzzeld had : een anagram van hartzeren is Arne Hertz... Ik dacht toch wel dat het vrij duidelijk was dat je met dit woord iets moest doen, aangezien de juiste uitdrukking niet hartzeren maar wel hartzeer is. Dat moest je op het goede spoor zetten...

De rally was de Rally Codasur oftewel de rally van Argentinië (allebei goed).

Het jaar was 1980 en het resultaat : 2e algemeen. Het is dus niet altijd zo dat ik een foto neem van de winnaars!

Vooral de rally en het jaartal zorgden voor nogal wat verschillende antwoorden (zoals je kan zien op het resultatenblad) maar het grootst was mijn verbazing wel toen Huudo als antwoord op het jaartal "Mercedes 500SLC" gaf : ik weet wel dat je een vervent Mercedes-fan bent, Huudo, maar dit gaat echt wel ver Vooral als je hierdoor de leiding afstaat aan Guy...

Vraag 22:

De meesten wisten wel dat dit Al Holbert, Derek Bell en Al Unser jr waren.

Maar dat het de 24 uren van Daytona betrof van het jaar 1985, waarin deze bemanning slechts 2e werd, is velen ontgaan. Het aantal mensen dat dacht het winnaars-trio van 1986 herkend te hebben is groot. Toch hadden de 1985-antwoorden het bij het rechte eind!

En dan de tip : "Dat admins u altijd hulp bieden"
Als je de eerste letter neemt van elk woord van de tip, zie je dat die overeenkomen met de initialen van de piloten. Ok, misschien weer vergezocht, maar het was dan ook moeilijkheidsgraad 6...

De tussenstand dus, die je zoals altijd hier kan vinden, en die weer in grafiekvorm staat zodat je een leuker overzicht hebt :
[list=1][*]Guy : een nieuwe leider! Proficiat![*]Huudo : nog steeds wel 2e natuurlijk.[*]HHugo : rukt weer op naar de 3e plaats.[*]Jan : schuift op zijn beurt op naar plaats 4.[*]Fleabite : ook hij wint een plaatsje.[*]Raceboy : is wat teruggevallen, maar nog steeds een mooie plaats.[*]Andy : weer 1 plaatsje gezakt.[*]Marshal : stijgt ook een plaats.[*]Obi-Jan : klimt fors omhoog.[*]Megane : zakt 1 plaats.[*]Johan : status-quo.[*]Porsche : zakt wat terug nu.[*]Schumivill : verstevigt zijn positie.[*]Mario : valt weer iets terug.[*]Sledge : eveneens status-quo.[*]Lambo : idem.[*]R@ce@holic : idem.[*]Bart VDC : Tiens, een nieuweling? Meteen doorgedrongen tot de 18e plaats. Als je blijft deelnemen zal ik het scorebord aanpassen zodat je er ook bijstaat, Bart.[*]Joost : heeft afgehaakt.[*]Oneliner : idem.[*]Bart : idem.[/list=1]

En nu : op naar vraag 23 en 24!

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 21-07-2003 at 23:00.
Reply With Quote