Quote:
Originally posted by A.J.
Hier zijn ze anders ook goed bezig. Kijk maar naar de spoorwegen. En als binnenkort net als bij Sabena een hoop mensen ontslagen worden dan is het ook niet goed. Mijn ervaring is dat de grote hoop van de vakbondafgevaardigden diegenen zijn die het minst graag werken. Heb jaren in een fabriek gewerkt en daar was dat in ieder geval zo. Eerst gaan slijmen bij iedereen en daarna verkozen worden. Eenmaal verkozen kunnen ze bijna niet meer ontslagen worden en werken is er dan ook niet meer bij. Ik zeg niet dat ze allemaal zo zijn maar toch de meerderheid.
Als ze willen staken, voor mij OK maar dan zonder vervangingsinkomen en de mensen die willen werken, laten werken.
|
Wat moeten ze dan doen ..... 10.000 man zonder slag of stoot laten buitenkieperen om uiteindelijk te stranden met een spoorwegennet zoals in Groot-Brittanië. Als je de laatste 10 jaar al eens met de trein hebt gereden in Groot-Brittanië weet je wat ik bedoel. Op mijn treinrit van Manchester naar Dover heb ik wat maanden geleden meermaals een bijna dood ervaring gehad ....
Betreffende vakbondsafgevaardigden .... Het gebeurt inderdaad te vaak dat eens de afgevaardigden verkozen ze niks meer uitsteken (ze hebben toch een beschermd statuut). Maar omwille van het misbruik dat een deel personen hiervan maakt heel het vakbondssysteem te gaan afschaffen ......