Vakbonden
Vanwege een staking in Oostduitsland van de metaalbond, zit BMW met een
gebrek aan onderdelen om de productie van de 3-serie op gang te houden.
Hoewel het economisch niet zo best gaat in Duitsland en zeker niet in
voormalig Oost-Duitsland, staken ze daar om een 35-urige werkweek af te
dwingen.
In mijn ogen zijn de ophitsers van de vakbonden bijna misdadigers. Ik krijg meer en meer de buik vol van de vakbonden, het gaat hen enkel nog om het verwerven van een machtspositie. Kijk maar eens naar de nog niet zolang geleden blokkeringen van onder andere de AD-delhaizes, omdat de vakbonden daar nog niet genoeg vertegenwoordigd waren, waren de warenhuizen toe (de mensen wilden wel werken) Ze helpen een goede interne verstandhouding om zeep in vele gevallen. Als het goed gaat met het bedrijf moeten ze absoluut meer loon voor hun leden, maar als het slecht gaat denkt geen kat eraan aan inleveren. Zo komen er enkel maar meer werklozen. Kijk naar Sabena, daar wilden de vakbonden van de piloten ook niet inleveren...
Of nog zo van die onzinnige bedenkingen van de vakbonden: we willen wel minder werken, maar evenveel loon (straks geloven ze zelf nog dat zoiets realistisch is)
Vakbonden hebben in het verleden zeker hun nut gehad, maar ik vind ze tegenwoordig volledig voorbijgestreefd. Ok ze moeten de rechten van de werknemers verdedigen, maar te is te
Voila da moest ff van mijn hart, waarschijnlijk jaag ik hier enkele mensen tegen mij in het harnas, maar je kan onmogelijk beweren dat er geen vorm van waarheid inzit.
FF
|