Ik denk dat uiteindelijke weer de beslissing die genomen gaat worden door een van de partijen niet goed gevonden gaat worden.
Gescheiden ruimtes zijn denk ik een goede oplossing, kan alleen voor lastige situaties zorgen als je een familiefeestje geeft en ergens gaat eten, af als je een bijeenkomst organiseert waar rokers en niet rokers zijn. Anderzijds zou een beetje flexibiliteit van de mensen wel nuttig zijn.
Ik rook zelf niet en vind het idd storend als mensen naast mij een sigaret aansteken zonder ff te vragen of ik al gedaan heb met eten ofzo. als ik daarentegen zelf bij mensen ga staan die lustig aan het roken zijn vind ik het dan weer mijn eigen fout als ik er last van krijg.
Waar ik ook wel wat moeite mee heb is als je eens een gezellig avondje bent weggeweest ruiken ('stinken' zelfs) je kleren zo ongelofelijk erg naar sigaretten! niet echt gezellig hoor!
Roken afschaffen si denk ik niet de bedoeling en zou belachelijk zijn! maar ik zou het niet meer dan normaal vinden dat roken wordt verboden op verschillende plaatsen. Dat is nu toch al het geval in openbare gebouwen. roken afschaffen heeft geen zin, maar aparte ruimtes voorzien enzo zou toch moeten kunnen denk ik.
|