Thread: taal
View Single Post
Old 12-06-2003, 23:00
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Ben even een paar dagen in het buitenland geweest en kan dus nu pas hier even op inhaken. Ik probeer me zoveel mogelijk aan de taalregels te houden, niet alleen hier, maar gewoon overal. Dagdagelijks in marketing communicaties zitten, houdt je ook taalkundig scherp. Echter, als ik hier iets post, bekruipt me vaak het gevoel dat ik aan het spreken ben en dus niet aan het schrijven ben en dan gebeurd het wel eens

"da'k een geproken taal tegen u zal aanwenden. Ge moogt me da dus niet te kwalijk nemen".

Als dit indruist tegen de taalkundige regels van het huis, moet ik maar verbannen worden. Ik heb een vriend die een taalliefhebber is - ieder zijn ding natuurlijk - maar telkens op uw tellen moeten letten omdat je anders taalkundig terecht gewezen wordt, is ronduit irritant. Voor mij zijn het vriendschappelijke conversaties - ik erken dat sommige geschreven dingen nogal bij de haren getrokken zijn - waar soms al eens een Vlaamsche slag moet kunnen doorgeslagen worden. Ik dien er ook bij te vermelden dat ik toch wel telkens mijn berichtjes nalees als ik ze verstuur en verbeter indien nodig.

mijn kleine bijdrage - my 2 cents
Reply With Quote