Quote:
Originally posted by joost
Bovendien wil ik toch even verduidelijken aan Laurent dat zijn opmerking over het onderwijs compleet misplaatst is, ik heb trouwens jaren in de communicatiesector gewerkt en heb nu naast mijn werk in het onderwijs een eigen bedrijf, en dat hij zulke frustraties tegenover onderwijs, school ed. best voor zich houdt. Je trauma's zal je zelf moeten verwerken.
Er lopen heel wat gemotiveerde en breeddenkende jonge leerkrachten rond die ook wel weten wat asap wil zeggen en na hun uren leerlingen begeleiden via e-mail, msn ed. Maar hierover een boompje opzetten zou al snel leiden tot een hele boomgaard en dat is niet echt de bedoeling want dan gaan we fftopic:
Joost
|
Zo misplaatst is mijn opmerking helemaal niet, en waarom niet? omdat ik meer dan genoeg weet over onderwijs, zowel vanuit het klas gebeuren als van "de guimard". Idd, vooral vrij onderwijs...
En hoe komt dit? 1.8 jaar relatie met regentes, pa die onderwijzer, directeur en nu begeleider is, een heleboel vrienden en vriendinnen die voor regent gaan, oudere vrienden die in het onderwijs staan, zelf van plan regent technische vakken te worden in land en tuinbouw richting. Dus trauma's of frustraties, laat dat al maar vallen.
Waarom zeg ik dit? Omdat het een typische opmerking is die ik eig alleen verwacht van mensen uit het onderwijs.
De terughoudendheid, het conservatieve... Er zijn evoluties, en nu gaan ze veel sneller dan vroeger. Maar spijtig genoeg is ons onderwijssysteem zo een logge machine, dat ze helemaal niet kan inspelen op veranderingen op korte termijn.
Pijnlijke zaak, maar je merkt het heel goed. "In mijn tijd" moest een huiswerk handgeschreven zijn. Nu MOET het ineens op PC getipt zijn. Maar wat met mensen die nog steeds niet over een PC (of mac) beschikken? Zo zijn er nog. Dit is geen opgelegde regel, maar een interpretatie van leerkrachten. De ouwe zweren nog steeds bij pen en papier, de jongere willen de kar van de jeugd opspringen en gaan er te ver in, de heel jonge zitten een beetje met de handen in het haar omdat zij de afgelopen jaren iets meer hebben geleerd in hun opleiding dan de oudere collega's (agogiek bijvoorbeeld, maar ook leren-leren, uitgebreide OVI,...) De piepjonge leerkrachten, die nu 1 of 2 jaar afgestudeerd zijn, zullen geen enkel probleem hebben met de gebruikte afkortingen. De oudere? Die zullen blijven hameren op taal en het correcte gebruik ervan.
Maar bon, het ging dus helemaal niet over afkortingen, alleen werd er serieus gefixeerd op afkortingen die ik gebruik.
En ik moet mij helemaal niet gefixeerd voelen, het gaat alleen over taalfouten. Maak ik dan zoveel fouten, genoeg om gequote te worden bij het begin van een thread over taal?