Quote:
Originally posted by airco
- hoofdletters en kleine letters door elkaar
- bepaalde letters vervangen door een "gelijkaardig" cijfer
$ChUmAcHeR ==> Schumacher
M3gA ==> Mega
Ik ben overigens ook niet zo echt een kenner van die schrijfstijl .... Dus als mijn uitleg onvolledig of onjuist is ... vul mij maar aan.
Ik denk dat er hier op het forum nog niet echt gezondigd wordt tegen die regel. Hij staat er eerder preventief.
|
Effe verduidelijken...
1337 is niet hoofd en kleine letters door elkaar gooien, da is elfjeush of breezahsletjeuhtaal..
1337 ofte leet is letters vervangen door cijfers die erop lijken.
Vandaar 1337 (1 lijkt op l, 3 op een omgekeerde E, 7 op een T)
de enige vaakgebruikte vervanging is S door $.
Leet komt uit de spelletjeswereld, vooral de CS Community gebruikt het dikwijls. Andere gamers gebruiken het vele minder.
Leet kom van Elite (eliet uitgesproken).
Een andere gametaal is het te pas en te onpas "vervolledigen" van woorden door er orz zorz of sorz achter te zetten.
Dit geeft dan zoiets van "Ik ben een leetsorz" of "ik ga u ownzorz", in het nederlands dus "ik ben elite" en "ik ben uw meerdere" (ik ga u ownen, ik ga u bezitten, u loose, i win, u'll be my bitch om het cru te stellen)
de 2 samen geven veel moeite om te lezen, en na een tijdje hoofdpijn. Soms kan het grappig zijn of een situatie verduidelijken, maar hier op het forum kan dit idd niet. Vooral omdat dit helemaal geen game-forum is. Op spelletjesgarnaal of fragland kom je dit meermaals tegen, en niemand maakt er zich druk om. Maar hier zeg k ook "Liever niet"