Quote:
Originally posted by TommySoprano
Ik denk dat er veel ongelukken gebeuren omdat sommige automobilisten, gewoon niet opletten. Bv. voorrang van rechts ea.
Maar als je met de motor op straat rijdt moet je je kunnen inhouden en defensief rijden!!!
Een hele hoop gasten begint ook direct met een "dikke moto", genre Fireblade te rijden en dan moet je echt wel kunnen rijden.
Anders eindig je binnen de kortste keren op het kerkhof. Vandaar dat Trackdays voor motorrijders zo populair zijn.
|
Dat denk ik ook.
Toen Blik op de weg nog op de Nederlandse televisie kwam heb ik dikwijls automobilisten gezien die niet voldoende opgelet hadden en daardoor de motorrijder niet hadden gezien.
Spijtig genoeg was er ook wel altijd een motorrijder te zien die vond dat de openbare weg een circuit voor hem was.
Zelf zou ik heel graag een motorrijbewijs halen en op zo'n snel machien gaan zitten, maar als 20-jarige mag ik dat (gelukkig) nog niet. Ik hoop dat mijn goesting naar een motor over een jaar wat minder gaat zijn, anders hoop ik maar dat ik tegen die tijd wat meer verstand heb gekregen en voldoende defensief kan rijden.
De gevolgen van een ongeval zijn bij motorrijders helaas een pak erger, maar je moet nog altijd met 2 zijn om een ongeval te veroorzaken (tenzij je zo dom zou zijn om tegen een boom te rijden).