View Single Post
  #5  
Old 03-06-2003, 20:35
Peter Baert Peter Baert is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2002
Posts: 372
Voor mij is het nog niet closed, ik bepaal dat liever zelf.
En zo off topic is dit nu ook weer niet, dacht ik, het gaat om autosport op TV, dus ook over F1.

Driesco, jij bent een circuit-man. Ik vrees voor jou dat rally veel populairder is in Vlaanderen dan circuit. Dat is een traditie en dat zal niet snel veranderen met 2 Belgen op het hoogste niveau in het WK rally, Loix en Duval.
Ik geef je de tip om binnenkort eens naar de Duitsland rally te gaan kijken. En de Vlamingen te tellen ...

WRC wordt op VTM niet weggemoffeld in een gespecialiseerd programma, maar wordt nu al jaren gebracht met items in het VTM Nieuws, VTM Goal en VTM Stadion, oftewel de felbegeerde prime time met uitzending tussen 19u30 en 20u00 ...
Denk je dat Hyundai/Citroen/Peugeot een spot zal zetten rond een reportage over Belcar die uitgezonden wordt op een godvergeten uur op Kanaaltwee of Canvas? Waaraan het dan nog niet zelf deelneemt?
Als je het hebt over magazines als Pitstop TV of Champion's, dan praten we net over uren waarop weinig mensen voor TV zitten.
Met prime time bereik je de hoogst mogelijke doelgroep, maw. iedereen.

Ik vermoed dat jij contacten hebt met de reclamebureaus die in opdracht werken van de merken. Ik zie Laporta van Renault, Cromphout van Peugeot, Devreese van Toyota, Sileghem van Hyundai, ... niet meteen persoonlijk hun reclamedrukwerk bestellen.

Heb je al eens onderhandelingen gevoerd met een directeur marketing, die zijn budget ziet slinken omdat de verkoop daalt? En dan zou hij nog liever betalen voor spots in plaats van die in ruil te krijgen voor een investering, waarin hij nog eens aan bod komt in de vorm van TV-reportages die in prime time op TV worden uitgezonden?
Die marketing-directeur wil ik meteen ontmoeten, ik zou meteen zaken doen ... Spijtig genoeg gaat het even anders.

Het print-magazine dan. Ik wens je veel succes. Maar dan zul je wellicht verwachten dat een magazine als Pitstop TV daarvoor pub gaat voeren "omdat het voor de goeie zaak is".
Jij doet ook hier weer een beroep op de bereidwillige medewerking van renstallen, teams, ... Zo kun je toch geen project op lange termijn uitwerken. En ik begrijp het niet goed: als het dan toch 200% haalbaar is, waarom is het er nog niet? Omdat je moet draaien op vrijwilligerswerk?
Waarom is het zo moeilijk om een website draaiende te houden? Omdat je moet draaien op vrijwilligerswerk of de persberichten, die door derden aangeleverd worden.
Het business-plan voor dat magazine wordt moeilijk, denk ik.
Maar ik wens het initiatief alle succes toe.

En dat geldt ook voor een concurrerend magazine op Canvas. Inderdaad, concurrentie houdt je scherp. Maar dat ben ik gewoon met www.pitstop.tv en andere projecten.

Ik bewonder je entoesiasme en je idealisme. Ik sta nu al 13 jaar in de autosport. In het begin dacht ik ook dat er met "uitgestoken handen en solidariteit" veel zou gerealiseerd worden.
Ik ben iets wijzer geworden, ik reken nu enkel nog op mezelf ... It's a cruel world out there ...
En ik bouw zeker geen projecten meer op vrijwilligerswerk. Vroeg of laat loopt het fout, ook dat heb ik geleerd.

Reply With Quote