Bij deze reageer ik 1 maal op de reactie van Peter en dan gaan we weer on topic.
Ik weet niet welke contacten jij hebt in het automilieu, maar dan zijn het blijkbaar niet de contacten, die ik heb met de marketing- en reclame-afdelingen van de Belgische invoerders.
Bah, vrij raar, want het is toch zo dat op uitzondering van 2 merken iedereen bij mij hun drukwerken besteld, en volgens mij zijn dat dezelfde mensen als waar jij meestal mee samenzit.
Ik heb nooit gezegd dat er geld zit, integendeel ( bij ons zakt ook alles ) maar volgens mij kan er op een constructieve wijze wel iets besproken worden.
Het is op dit moment verdomd moeilijk om bij de merken centen los te krijgen voor autosport op TV.
Ik geef als voorbeeld het WK rally.
Bijna een jaar heeft het geduurd om een akkoord te maken voor het WRC 2003 op VTM en Kanaaltwee dit jaar. En daarbij mag je niet vergeten dat VTM als commerciële zender reclamezendtijd in ruil kan bieden voor de investering in de TV-productie.
Een nuloperatie dus. De investering wordt meteen omgezet in reclamespots, en dan zijn er nog de vele reportages in het prime time nieuws.
Deze reclamespots kunnen volgens mij nuttiger gebruikt worden aan binnenlandse projecten dan aan WRC 2003 waar volgens mij maar een klein % mensen zit voor te springen, met daarbij de uren van uitzending.
Elk merk springt daar meteen op, denk je dan.
Wel, zelfs die uitzonderlijk gunstige publicitaire context is niet voldoende om de merken over de brug te krijgen. Citroen bvb. vond het niet aantrekkelijk en had daar geen budget meer voor!
Even heel braaf de opmerking lanceren dat de vroegere " ruilhandel " inderdaad niet meer gaat, merken betalen liever is mijn eigen ervaring.
Het voorstel is dus nog een Vlaams TV-magazine dat hetzelfde zal brengen als Pitstop TV, ook al werkend met een klein budget.
Gezonde concurentie tussen Pitstop en Canvas mag en moet om het niveau op peil te houden.
Een website, daar zul jij dan wel voor zorgen, denk ik en dat magazine ...
Ik vrees van niet, want de websites die we nu maken zijn, ofwel uit eigen plezier ( TC en Belkarting ) of betalend ( MINI en Speedlovers ) die we bouwen in opdracht van.
Tja, nog een magazine in het nu al bomvolle magazinerek in de winkel.
Turbo zit net niet in het rood, Autonews leeft bij de gratie van drukker en uitgever Claudie Tanghe, niet door de massa abonnementen, hoor.
Ik vermoed dat dat nieuwe magazine wishful thinking is.
Ook hier denk ik dat je het niet goed voor hebt. Verschillende mensen hebben de hand uitgestoken ( omdat ze weten dat ik in de drukkerijen zit ) om een gezamelijk blad uit te geven. Persoonlijk loop ik daar al een ganse tijd mee rond, maar de haalbaarheid was er niet. Niet omwille van de kosten maar omwille van de pre press. Als verschillende clubs en verenigingen hun eigen gedeelte opmaken is een autosportblad wel mogelijk, zonder dat het in de winkel verschijnt en voor een lachwekkend bedrag. Voor nog geen 1.5 euro breng je een magazine op de markt in quadri, 48 pag met nietjes.
Haalbaarheid dus 200% op voorwaarde dat bv VAS - MAK - Bokkenrijders en anderen deel willen uitmaken van het project. Nogmaals, voor mij moet het niet hé, ik zag enkel 3 offertes passeren voor ongeveer hetzelfde werk, daarmee zeg ik, waarom niet allemaal samen aan iets bouwen.
Pitstop TV draait al op een belachelijk klein budget, ondanks het feit dat het magazine op een commerciele zender loopt.
Probeer dan de uitgestoken handen van sommige mensen ook te grijpen en samen te werken, je kan er misschien zelf ook beter van worden
Maar vooral de versnippering van de beschikbare budgetten, dat moeten we net nu doen ...
Voor mij hoeft het zeker niet, ben er zeker geen voorstander van, maar wel van een doorgedreven samenwerking. Het fenomeen doet zich voor in verschillende sporttakken en wij zitten samen als een bende egotrippers ons eigen lot af te wachten.
Voor mij case closed, en zij die hulp willen zal ik steeds helpen met of zonder hulp.