View Single Post
Old 18-05-2003, 00:01
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
En ik heb hem zonet ook gezien.

Beter dan The Matrix I ? Nee. Verre van. klein beetje teleurstellend zelfs.

Wat ik miste: (zonder spoilers )
*De acteur die Tank als operator speelde in Matrix I komt in Reloaded niet meer aan bod. Jammer, want zijn vervanger Link vond ik geen echte meerwaarde brengen.
*Elk personage wordt vanzelfsprekend verder uitgewerkt in dit vervolg. Vooral het feit dat Morpheus plots een gewoon soldaatje wordt en moet gehoorzamen aan z'n oversten, dat gaat er bij mij niet in. Ook Agent Smith zien we terug, (of liever gezegd; Agents Smith) maar veel minder overtuigend dan in deel I. Zijn woorden komen er vlotter uit, hij lalt teveel naar mijn mening en ziet er geen echte bedreiging meer uit. 't Is een clown geworden, die bij tijd en wijlen wordt ingezet om het Neo even lastig te maken.
*Een film eindigen met 'to be continued' betekent dat de laatste scène zo ongelooflijk moet zijn dat je niet kan wachten op het vervolg. De laatste scène die ik zag vond ik, eerlijk gezegd, maar flauwtjes.

Wat ik dan weer pro vond:
*De autosnelwegscène is gewoon de max. De auto's vliegen in het rond, ontploffing hier, crashke daar, Trinity die lekker gaat spookrijden...prachtig. Overtreft elke scène uit The Matrix I.
*Het verhaal. In elke review die ik tot nu toe las, legt men de nadruk op de actiescènes. Natuurlijk, de hele film krijg je bullet-time en vertraagd 'gevechtsballet', maar vooral de laatste 15 minuten zorgen ervoor dat The Matrix wel degelijk verhaal bevat. Dat laatste kwartier maakte voor mij veel goed.

Algemene conclusie:
De sfeer die The Matrix I had, vind ik nauwelijks terug in dit tweede deel. Het laatste kwartier wist er wel voor te zorgen dat ik warempel uitkijk naar Revolutions. Ik wil weten hoe het verdergaat

Voila, ik heb de handel spoilervrij weten te houden