24/04 - Albers promoveert, Huisman terug.
Christijan Albers zal dit jaar niet in een 2002-specificatie Mercedes uitkomen in de DTM. Uwe Alzen en Team HWA hebben op het laatste moment besloten om hun samenwerking te beëindigen. Christijan Albers schuift hierdoor op naar het HWA Team waar hij dit seizoen in de 2003-specificatie zal rijden.
"Ik ben bijzonder blij met deze kans die Mercedes-Benz mij geeft. Ik heb het afgelopen jaar bij het team Rosberg zeer naar mijn zin gehad en hoop nu met de nieuwe auto bij HWA zo goed mogelijk te presteren," aldus Christijan.
Uwe Alzen wil zich elders met motorsport bezig gaan houden. "Ik wil het AMG-team en het HWA-team bedanken voor de afgelopen twee jaar in de DTM. Nu wil ik me echter opnieuw oriënteren op andere takken van de motorsport."
Nu Christijan Albers is opgeschoven naar Team HWA blijft er een plek over bij het team van Keke Rosberg. Deze plaats zal tijdens de eerste race op de Hockenheimring worden ingevuld door Patrick Huisman. Of Huisman ook de rest van het seizoen in de DTM zal rijden is nog niet bekend.
bron: racesport.net