Normaal gezien is rijden met 1 hand geen enkel probleem (sommigen kunnen zonder handen rijden, heb ik nog nooit geprobeerd, maar bij de politie leren ze de vreemdste trucjes), maar als ik m'n linkerhand nodig heb voor iets, dan steek ik inderdaad liever m'n been uit. Zo ook in de file, daar groet ik auto's die opzij gaan ook liever met m'n been, omdat daar elk moment een of andere automobilist kan uitwijken om in een ander rijvak te gaan rijden. Dan heb je die hand wel degelijk nodig.
Maar in een bocht gebeurt het ook dat ik met een voet groet, of als ik iemand anders voorbij rij. Dan steek ik m'n rechterbeen eens uit, want m'n rechterhand heb ik nodig voor het gashendel.
Nog een tip die ik een tijd geleden van een forum pikte en die me wel handig lijkt om verkeersagressie wat in te dijken (niet enkel voor motorrijders eigenlijk) : ipv de middelvinger op te steken, met de duim naar beneden, komt wat minder beledigend over, maar de boodschap is even duidelijk. En omgekeerd, om iemand te bedanken kun je de duim omhoog steken

.