View Single Post
  #2  
Old 09-04-2003, 22:54
HHugo's Avatar
HHugo HHugo is offline
Moderator
 
Join Date: Jan 2002
Location: Dadizele
Posts: 1,588
Dit is experiment nr 2: het spuiten van carbon fibre patroon, en zo doende besparen op dure CF-decals die hier in West-Vlaanderen sowieso moeilijk te vinden zijn.

Referentiefoto van wat ik wil bekomen:



Het gaat hier over het element in de voorophanging dat koellucht naar de remmen moet brengen.

Het experiment zelf:

ik werk volgens de techniek die Tamiya zelf aanbeveelt en die je hier terugvindt: http://www.tamiya.com/english/howto/car1/tip1.htm


Zo'n mesh vindt men helaas ook niet in West-Vlaanderen , dus heb ik een goedkoop alternatief gevonden: een oude nylonkous (echt waar)

Stap 1:

Onderdeel spuiten met Tamiya X-18 semi gloss black

Stap 2:

spuiten met Tamiya XF-56 metallic grey door die kous heen. Zeer, zeer fijn spuiten, lage druk gebruiken, niet te veel.

Resultaat:



Stap 3:

spuiten met Tamiya X-19 smoke (zonder kous), dit zorgt ervoor dat de tint helemaal naar die van the real thing overgaat. Aan te brengen in fijne laagjes tot je tevreden bent over de kleur die je verkrijgt.

Resultaat:



(foto met flits en zonder flits, de echte kleur ligt ergens tussenin. morgen zal ik eens opnieuw een foto maken bij daglicht)


Besluit:

Ik ben er helemaal voor gewonnen. Het ziet er echt zeer realistisch uit, beter in het echt dan op de foto's (echt waar)
ideaal geschikt voor kleinere onderdelen die moeilijk zijn om met decals op te werken. Mijn experiment is van de eerste keer gelukt, dus zo ongelooflijk moeilijk is het ook niet.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	CF1.jpg
Views:	4
Size:	81.3 KB
ID:	6137   Click image for larger version

Name:	CF2.jpg
Views:	4
Size:	45.7 KB
ID:	6138  

Last edited by HHugo; 20-05-2007 at 10:49. Reason: Foto's teruggezet
Reply With Quote