Welke camping? Ik weet niet wanneer je nog eens in Zolder geweest bent maar de helft van het bos waar de camping zich bevond is weg en daar zal paddock 6 komen. Ik denk niet dat er nog 1 caravan of chalet staat.
De geluidsmetingen zijn er inderdaad om te bepalen of er geen geluidsoverlast is voor de bewoners van de onmiddelijke omgeving. Dat behelst dus ook Bolderberg en toevallig is de tunnel het deel van het circuit dat het dichts bij bolderberg ligt.
Of de meting gebeurt aan de binnen- of buitenkant van het circuit maakt echt niet zoveel uit. Dat zal geen volledige db schelen volgens mij. Al zeker niet wanneer het geluid veroorzaakt wordt door de inlaat en niet door de uitlaat, wat trouwens bij veel wagens het geval is.
Verder vind ik dat men niet moet zagen over dat geluidsreglement. Dat is een reglement zoals een ander. Bij de cupraces mag je zo goed als niet wijzigen aan de motor om hem sneller te maken, daar hoor je toch ook niemand over klagen! In de rally moet iedereen met straatbanden rijden, geen probleem.
Maar geluid en iedereen staat op zijn achterste poten!
Zolang het binnen 1 kampioenschap hetzelfde niveau moet zijn voor iedereen is er toch geen probleem, iedereen gelijk voor de wet. Niemand is verplicht om met een Porsche te rijden die standaard al bijna zoveel lawaai maakt. Het zou pas erg zijn moest er onderscheid gemaakt worden tussen bvb een Porsche en een Megan
|