View Single Post
Old 11-12-2002, 01:07
Pascal Pascal is offline
A4993

Er werd vandaag dus door twee piloten getest. In de voormiddag Anthony Kumpen en in de namiddag Pierre Yves Corthals.

Ze grepen een intensive van Pirelli als excuus voor deze testen.

Voila op Pirelli's draaide Anthony 2.02. Met dien verstande dat op het de respectievelijke rechte stukken (start/finish) en deze na de Bianchi chicanes waren gelegd. Nou ja chicanes. Er was een obstakel zodanig dat er niet helemaal op de ideale lijn kon gereden worden.

Anthony was best tevreden over de test. Naar zijn mening, en na aanpassingen aan de remmen en ophanging, zouden deze Mini's wel eens om en bij de 1.50 kunnen draaien. Ikzelf heb daar mijn bedenkingen bij maar er zullen alleszins nog enkele seconden af kunnen.

Maar ik hoor jullie al denken : "Aanpassingen ??? Blijven dit dan zoals vooropgesteld geen standaard auto's ???" Over de remmen zou al duidelijkheid bestaan. Deze zouden enigszins aangepast worden om (of onder het mom van ???) de verhoogde veiligheid. Over de aanpassingen aan de ophanging is nog geen duidelijkheid.

In de namiddag ging PYC dan de piste op. PYC begon al dadelijk met de bandenspanning te spelen. Dit is uiteraard ook een manier van afstelling en vooral cup-piloten zullen deze truukjes iets vlugger door hebben.

Van de tijden van PYC heb ik geen weet. Het werd me nogal wat koud en ben niet langer gebleven, waarvoor mijn excuses.

C U
Reply With Quote