Stap 3: I plak het gele gedeelte af met BMF voor de randen, waarna ik de rest van het oppervlak afdek met Maskol. Vervolgens wordt het rood aangebracht op het model.
Ik heb niet bij elke tussenstap een foto genomen, maar ik denk wel dat de werkmethode ondertussen duidelijk is...
Dus na het ganse proces 5 keer doorlopen te hebben (één per kleur + nog een keer voor de zwarte voorspoiler) is dit het resultaat. Niet 100% perfect, maar alleszins véél beter dan de eerste keer, en dit resultaat zal ook altijd beter zijn dan het gebruik van de decals.
Wat je hier dus ziet is het resultaat van het exclusief gebruik van verf en airbrush, geen enkele decal werd tot op heden gebruikt, alhoewel Starter in de kit wel degelijk de kleuren rood, geel en blauw als decal voorzien had.
Dit is het decalvel waarvan sprake. Het ziet er nog wel ok uit, maar aangezien de kit bijna 30 jaar oud is, en aangezien zo'n decal-job in geen geval het spuiten van de kleuren kan overtreffen, besloot ik om de kleuren te laten voor wat ze zijn. De kleinere sponsor decals ga ik uiteraard wél gebruiken.