Vakantie periode, dus tijd om eens in de hoop kits te gaan zoeken of er iets is dat de interesse kan opwekken ... helaas niets. De Polo WRC stond al lang op het lijstje, dus deze dan maar in huis gehaald.
De bedoeling is om de 2015 Monte versie te bouwen. De uiterlijke verschillen zijn niet zo groot, dus de aanpassingen minimaal. Qua decals en kleuren ben ik er nog niet uit. Of er komt op tijd een decal set uit voor de 2015 versie (wat me zou verwonderen gezien de houding van Red Bull t.o.v. iedereen die hun naam wil gebruiken), of er zal heel wat lak- en afplek werk aan te pas komen.
Oproep: ik ben nog op zoek naar goeie detail foto's van het interieur, vooral achter de stoelen.
Het eerste werkje is het inkrassen van de panel lines. Niet zo moeilijk, maar het moet gebeuren.
Dan ook maar meteen de bodem op het interieur gepast en de rolkooi al gemonteerd. Dat ziet er goed uit qua pasvorm, maar bij het bestuderen van het bouwplan wordt het al snel duidelijk dat er enkele jammerlijke zaken over het hoofd gezien zijn. Zo moeten bijvoorbeeld de gaatjes in de bodem geboord worden om de reservoirs voor de schokdempers te monteren. Leuk werk voor een modelbouwer, maar voor een kit van deze prijs zou het toch wel voorzien mogen zijn. Waarschijnlijk is de reden dat zonder deze gaatjes de patrijskosten veel lager zijn, maar ... het is dus geen Tamiya kit!
En ook bij het monteren van de uitlaat vallen deze details op. In plaats van een volle uitlaat in zijn volledige vorm te voorzien is er gekozen om een vlakke bodem te hebben en de uitlaat deels af te vlakken op bepaalde plaatsen. OK, het verdwijnt waarschijnlijk toch allemaal achter de bodemplaat, maar ... het zijn van die details.
Op de onderstaande foto zijn de beide 'fuel cell's ook al gemonteerd. Zoals te zien is is de motorruimte ook dicht. Aan de voorzijde werd reeds een opzet stuk voorzien. Zo is alles dat wit moet worden al gemonteerd (de uitlaat is nog los).