View Single Post
Old 28-12-2015, 13:01
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Modelbouwen... in 2d (of zoiets).

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik op het forum iets gepost heb. Dat komt niet omdat ik verdwenen ben (getuige de live meetings) maar wel omdat ik het erg druk gehad heb met iets wat met modelbouw te maken heeft, maar het toch niet helemaal is.

In een tijdperk waarin iedereen de mond vol heeft van 3D en 3D-printen, heb ik de charme van het 2D ontwerpen en tekenen weer ontdekt. De reden hiervoor is dat ik op "Scalemates" (www.scalemates.com), een databank voor en door modelbouwers, besloten heb om al mijn projecten die ik bezit (493 op dit moment) wou vergezellen van een illustratie die het model voorstelt dat ik gebouwd heb of aan het bouwen ben. Alle illustraties moeten de linkerflank van het model voorstellen zodat alles mooi opgelijnd kan worden.

Zo gezegd zo gedaan. Maar natuurlijk gaat dat niet altijd van een leien dakje. De bekendste modellen zoals voor F1's en Le Mans wagens kan je op het internet wel vinden, en dan is het klusje rap geklaard, maar omdat ik ook veel 'lokale' wagens bouw moest er toch voor meer dan 2/3 van de projecten zelf ontworpen en getekend worden.

Hoe dat in zijn werk gaat ga ik hieronder trachten uit te leggen.

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote