Tijd om ook nog eens een thread op te starten. De laatste maanden heb ik daar zelden tijd en nog minder zin voor. Er kruipt hier immers wel wat tijd in die je niet kan gebruiken om te bouwen. Bovendien is Facebook een geduchte concurrent voor die threads want daar kun je veel sneller je updates posten.
Tijd nu voor een nieuw project. Eigenlijk moet dit een tussendoortje worden want ik begin binnenkort aan de nieuwe evo van F.Pyck en ik moet nog wat BMW'kes afwerken. Een redelijke oob moet het worden. Al zul je wel merken dat het bloed kruipt waar het niet gaan kan e... :-)
Zoals je in de titel kon lezen, bouw ik het allernieuwste rallywapen van Toyota: de GT86 R3. Een wagen waar ook Mäkinen aan meewerkt of meewerkte, zij het dan in een eigen project of zoiets. In de ADAC Rally van Duitsland verscheen deze wagen als 00-wagen met Isolde Holderied achter het stuur. Ik vond die knap (de wagen) en wou die wel maken. Maar dat ging veel te veel ombouwwerk worden en daar heb ik nog tal van projectjes van liggen.
Tot Tamiya plots met een doos uitkwam: de GT86 R3 Gazoo Racing. Een ideale basis met een minimum aan verschillen om de 00-wagen uit op te bouwen !!
Er is wel degelijk wat aanpassing nodig:
- Aan de body is weinig werk tenzij hier en daar wat gaatjes boren voor boutjes en dergelijke
- Toevoegen van de luchthapper
- Andere velgen (16-spaaks met 5 bouten => niet te vinden dus aan te passen, joy)
- Dashboard is rechtsgestuurd...
- Rolkooi is niet voldoende gelijkend
Dus van OOB is plots al veel minder sprake. Maar toch blijft het een tussendoortje en ga ik niet teveel aandacht besteden aan details. Vooral de buitenkant is van tel...