View Single Post
Old 29-05-2013, 22:04
Jens's Avatar
Jens Jens is offline
De Paddock Rookie

Hallo,

Weer even een nieuwe update. Ik heb regelmatig aan de peugeot gewerkt maar doordat deze wagen moest wachten tot de carroserie op het onderstel stond kon ik niet veel uitmeten en bleef het bij kleine prutsdingen en veel denkwerk.

Een van de grootste struikelblokken was achteraan te vinden.

bij het achterdifferentieel bevind zich namelijk een soort bodemplaat die waarschijnlijk ook wel een stuk dienst deed als airfender.

Ik bedoel dat blauwe bakje dat je ziet onderaan de wagen bij de uitlaat.

Goed bij de hellerkit zit dit dus totaal niet en ik vind dit een te groot gegeven om weg te laten. Dus begon ik maar zelf te prutsen.

Ik maakte gebruik van plastic card. Sneed hier een rechthoek uit van de gewenste grootte en plooide deze onder warm water tot ik een acceptabele boog had. Erna kleefde ik er twee rechthoekige stukken plastic card aan. Deze zouden later de zijkanten vormen. Ik liet deze een nachtje drogen.

Zo zag het eruit na het drogen,

Hierna kwam de dremel in mijn hand terecht en tegen het plastic om de boog vorm aan de zijkanten uit te freezen. Dit gebeurde ruw zodat ik nadien met schuurpapier alles kon uitschuren en vlak maken en toch niet teveel verloor van de boog.

Ik maakte met de dremel ook een inkeping in het midden. Hier moet later de uitlaat op uitkomen.( deze wordt ook nog onder handen genomen)
Hier heb ik wat meer moeten sukkelen omdat ik plastic card ertussen moest krijgen maar deze bleef niet altijd zitten. uiteindelijk lukte dit toch en kreeg ik dit resultaat:

Na het uitdrogen van de lijm kon ik dit stukje weer bewerken met de dremel en het schuurpapier.

Ik heb dit nog even gedryfit onder de wagen en ik kwam dit zicht uit ( het hangt nog wat scheef maar dat komt doordat het vasthangt met plakband) dus no panic:

Ik heb er nog wat secondenlijm met bloem erdoor op de spleten gesmeerd. Nu loopt alles mooi over en heeft krijgt het ondertussen de juiste kleur.

Hierdoor krijgt de achterkant een veel mooier zicht en is hij weer wat realistischer. Nu enkel nog een nieuwe uitlaat monteren.

Nog even een vraagje om af te sluiten. Hoe kan ik het best de vensterramen namaken. Deze zitten niet in de kit maar zou ik heel graag op de ramen hebben. Ik had al gedacht om ze te bestellen bij tamiya ( zo een nabestelling van stukken sprue) of ik maak ze zelf maar hierbij kreeg ik altijd kleine barsten in mijn doorzichtig plastic card.
Iemand een tip of idee? is meer dan welkom

Alvast bedankt.

Tot de volgende update
Grtz Jens

Coming up build:
- Audi quattro A1
- Audi quattro sport (restauratie)
- Audi quattro S1

Last edited by Jens; 08-08-2013 at 14:58.
Reply With Quote