View Single Post
  #37  
Old 11-02-2013, 21:11
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!
 
Join Date: Oct 2006
Location: Tilburg, NL
Posts: 1,972
Na de voor- en achterruit waren de zijruiten aan de beurt, te beginnen met de voorste. Deze dienen gedetailleerd te worden met een "frame" om zo een schuifbaar ruitje te simuleren. Ik neem aan dat je die met een of andere lijm had moeten vastzetten, maar ik heb iets anders bedacht dat er naar mijn idee mooier uit ziet. De eerste foto toont het frame waar ik op 6 punten een gaatje heb geboord.


Het frame met de gaatjes werd vervolgens op z'n plek gelegd en met Tamiya tape tijdelijk vast gezet. Daarna werden ook in de ruit zelf gaatjes geboord waarbij het frame als leidraad diende.


Het idee was om het frame vast te zetten met doorzichtige "pinnen". Hiervoor heb ik een stuk van een gietraam van een ruitenpartij gepakt en deze boven een kaarsje voorzichtig opgewarmd. Vervolgens werd deze voorzichtig uit elkaar getrokken en had ik een mooi lang stuk doorzichtige draad. Deze werd vervolgens door de gaatjes gedrukt waarbij deze klemvast kwam te zitten. Even afknippen en de rest van de gaatjes werd ook zo gevuld.


Het resultaat is op de volgende foto te zien. Hierop is de dichtsbijzijnde "pin" al afgeknipt aan beide zijden, de anderen volgen vlak na het nemen van deze foto.


En dit is het resultaat met de ruit al op z'n plek vastgekleefd. Belangrijkste wat mij betreft is het gebrek aan lijm die je anders mogelijk goed had gezien....
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	audi_sport_quattro_32.jpg
Views:	1267
Size:	207.8 KB
ID:	26911   Click image for larger version

Name:	audi_sport_quattro_34.jpg
Views:	1287
Size:	156.8 KB
ID:	26912   Click image for larger version

Name:	audi_sport_quattro_35.jpg
Views:	1277
Size:	159.9 KB
ID:	26913   Click image for larger version

Name:	audi_sport_quattro_36.jpg
Views:	1317
Size:	164.9 KB
ID:	26914   Click image for larger version

Name:	audi_sport_quattro_37.jpg
Views:	1251
Size:	130.1 KB
ID:	26915  

__________________
www.rallyfotos.nl

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."
Reply With Quote