Hallo,
Een nieuw jaar en we beginnen dus aan de eerste kit van dit jaar. Ah en tussen haakjes aan alle modelbouwers een gelukkig nieuwjaar en veel bouwgenot in 2013.
Goed het nieuwe kitje is opnieuw een groep B wagen. Ditmaal springen we ver in de korte bestaansduur van de wagens. We springen eigenlijk direct naar het begin van het einde.
Foto van de doos.
We bouwen de Peugeot 205 turbo 16 evo 2 waarme Bruno Saby en Jean-Françcois Fauchille de 30e Tour de Corse rally wonnen. Jammer genoeg was dit ook de rally waarmee het einde van de groep B's werd ingeluid door het ongeval met Henri Toivonen.
Maar goed. De doos zelf is er eentje van Heller. De inhoudt is eerder beperkt maar met een PE setje kan er al heel wat toegevoegd worden waardoor dit een mooi exemplaar zal worden.
De body is zoals je kunt zien een open model. Kofferruimte kan open. Beide deuren kunnen open en de motorruimte kan ook open. Alhoewel de motor maar pover is.
Maar goed, de motor kan wat ge-upgrade worden met slangen en kabels . De kofferruimte vooraan doe ik waarschijnlijk dicht. ( zit enkel een reservewiel in)
De deuren twijfel ik nog of ik ze open laat of dicht. maar dat zijn problemen voor later.
Verder nog een paar foto's:
De decals:

Even had ik wat twijfel over de lichte kleur van het blauw maar blijkbaar komt dit door de beeldkwaliteit van de foto's van vroeger dat het blauw wat donkerder toont. Maar ik zoek dit nog wat dieper uit.
Het Pe-setje/ grade up setje van renaissance:
duidelijke referentiefoto's en tal van extra onderdelen zoals pedalen en zelfs koptelefonen.
plus er zit een doorzichtig plastiekje in met wat onderdelen. Zoals modderlappen en nieuwe splitters voor aan de voorbumper. Deze zijn blijkbaar wat te groot uitgevallen.
De velgen:

Deze zijn wel de verkeerde. Het zijn andere maar deze zijn al besteld en komen ook van Renaissance.
En tot slot nog een foto van een dryfit met de carrosserie en de body.
Alles zal nog wat moeten bijgeschuurd worden om te passen en de spoiler zal wat aandacht vragen want als je hem correct monteer komen de steunen een heel stuk tekort en zijn ze ietwat te dik.
We zijn vol goeie moed om dit Hellertje tot een pareltje te maken.
Tips voor de bouw zijn steed welkom.
Grtz