View Single Post
  #15  
Old 23-11-2012, 20:41
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!
 
Join Date: Oct 2006
Location: Tilburg, NL
Posts: 1,972
Quote:
Originally Posted by eyckles View Post
Bedankt Guy voor de uitleg, maar hangt dat ook niet een beetje van de lens af. Ik kan die getallen niet halen, omdat ik maar een standaard lens heb. Die zat erbij. Is er een lens die kan aangeraden worden voor deze camera?
Het maximale getal dat je kan halen is inderdaad afhankelijk van de lens. Let wel even op in het voorbeeld van Guy, daar staat 1.4, dat is extreem laag en voorbehouden aan hele dure objectieven!! Waar het om gaat is dat je een zo HOOG mogelijk getal haalt. Ik denk dat het standaard objectief die jij hebt een 18-55mm VR is? Zo ja, dan ligt het maximale F-getal tussen 22 en 36 (afhankelijk van hoe ver je in- of uitgezoomd hebt). Het objectief dat ik zelf gebruik kan tot 22 en dat geeft (denk ik) best aardige resultaten. Geen reden dus waarom dat bij jou niet zou lukken Het objectief dat Guy gebruikt is een zogenaamde "macro"-objectief dat meestal veel hogere waardes kan bereiken

Conclusie: probeer het eerst eens met het objectief dat je nu hebt alvorens geld uit te gaan geven aan een vervangend objectief.

Overigens kan je hier meer info vinden over o.a. Nikon objectieven: http://www.dpreview.com/products/Nikon/lenses.
__________________
www.rallyfotos.nl

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."

Last edited by TvD; 23-11-2012 at 20:47.
Reply With Quote