View Single Post
Old 01-10-2012, 23:21
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...

What can I say more?

De troeven die de CMC (le Chanteloup Maquette Club) uitspeelde zijn hier allemaal reeds aan bod gekomen:
- het principe is er één van een expo in plaats van een beurs,
- de modelbouwers vullen de tafels, niet de handelaars,
- het competitieve beperkt zich tot een eenvoudige clubwedstrijd,
- het gebrek aan puur winstbejag bij de organiserende club zorgt voor een zeer relaxe sfeer, die zich doorzet in het gehele evenement.

Het dient gezegd dat alle exposanten (niet alleen de Paddockers) dit evenement als zeer aangenaam en relax hebben ervaren. Het toont inderdaad dat een modelbouwweekend helemaal anders kan aangepakt worden dan de gekende (soms gejaagde) toestanden bij ons in Vlaanderen. De franse mentaliteit, (schijnbare) onbezorgdheid en pure gastvrijheid zal wel een rol spelen, maar de mensen van CMC hebben er echt alles aan gedaan om hun bezoekers met een goed gevoel weer te laten vertrekken.

Ik ga niet nog een reeks foto's posten, het belangrijkste is nu al wel gepubliceerd in de vorige posts. Ik wil wel nog even benadrukken dat het misschien niet een heel grote expo is, maar de getoonde kwaliteit is van een exceptioneel niveau. Dat zeg ik niet omdat we een leuk weekend achter de rug hebben, en dat ik een argument voor herhaling achter de hand wil houden. Maar hetgeen we hebben gezien overstijgt in veel opzichten het niveau dat we hier op de Paddock al hebben mogen genieten!
Ik mag zeggen dat we hier op de Paddock toch een aantal GOEIE bouwers hebben, maar van een aantal van die gasten kunnen we nog veel leren!

Wat mij betreft zeker voor herhaling vatbaar. Bedankt aan mijn reisgenoten voor het mooie weekend, op én naast het evenement.