Quote:
Originally Posted by Bugalfa
Korting voor de BGDC:
http://sport.turbomagazine.be/news_N...reportage.html
Gaat dit door ? Vreemd, aangezien er 'n BGDC wedstrijd op Mettet is ...
Bij bloedarmoede heb je geen keus, maar proto's en GT/Toerwagens samen vind ik gevaarlijk . Ik zie een lage proto of formulewagen niet in m'n achteruitkijkspiegel of naast me vanuit m'n toerwagen ... Ook Super7 klonen hebben redelijk veel "Stealth"appeal voor mijn toerwagentje .
In't donker helpt de wagenverlichting uiteraard en bij 30 autokes is er ook al minder verkeersclash, maar 't is zoals die keeper die heel de wedstrijd z'n ploeg de tegenstander op de andere helft ziet drukken en 1 bal moet pakken op 'n counter .
No offense tegen de SOT hoor integendeel misschien kunnen ze beter focussen op alle proto's e.d. .
|
Lol Alfa boy

Toch enkele opmerkingen hierbij.
1/ Enkel proto's dit jaar was niet mogelijk. Daarvoor was er te laat een akkoord, waren er reeds overeenkomsten met GT's getekend en waren wij er ook nog niet klaar voor.
2/ Wat betreft gevaarlijk... als FIA het gevaarlijk zou gevonden hebben dan hadden ze ons nooit de toestemming gegeven. Jawel, het dossier is wel degelijk tot bij de FIA gegaan.
3/ Als jij de wagens niet ziet in jouw wagen dan komt dit omdat je niet in de spiegels kijkt. Je ziet een proto toch aankomen, en als deze ineens uit je spiegel verdwenen is dan is de kans vrij groot dat hij naast je hangt. De verlichting brand op circuit, al onze wagens zijn uitgerust met LED verlichting op de rolkooi om de zichtbaarheid voor de andere piloten te vergroten, enz...
4/ Verder draaien de GT 3's en de proto's dezelfde rondetijden wat het gevaar ook al een pak minder maakt
5/ 24H Spa gezien? Daar rijden enkel GT's en als ik het autokerkhof na de race gezien heb dan stel ik me daar toch ook vragen bij. Die zitten wel allemaal op dezelfde hoogte.
No hard feelings maar alvorens te oordelen moet je eerst met zo een wagen gereden hebben vind ik. Zij die er met gereden hebben weten wel beter en staan aan de start voor 1/3 van het budget en met dezelfde rondetijden.