View Single Post
Old 25-07-2012, 21:34
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by JCE.72 View Post
Maar ook een bevestiging waar velen al bang voor waren...

"De samenwerking met de promotoren van het SuperSonic Festival, dat parallel binnen ons domein wordt georganiseerd, verloopt uitstekend en zij staan mede borg voor die unieke mix tussen ontspanning enerzijds en de spanning die wij op de piste willen bieden anderzijds."
Een goed nieuw evenement organiseren kost je drie jaar.
Jaar 1: kijken waar het eindigt inclusief alle fouten (en verlies draaien)
Jaar 2: optimaliseren en fouten verminderen (break even en misschien licht plussen )
Jaar 3: geoliede machine (en dik winst draaien)

Jaar 1 is achter de rug, uit een interne mail heb ik in ieder geval mogen lezen dat bepaalde pijnpunten voor de baanposten in ieder geval besproken zijn en er een oplossing bedacht is. Dat lijkt erop dat men in jaar 2 gaat verbeteren. Nou nog hopen dat de uitvoering werkt.

Betalen voor autosport? Dat is geen discussie mijn inziens alleen zit je met het probleem dat menig autosportliefhebber de afgelopen 4/5 jaar heel vaak van een nare koude kermis is thuis gekomen. Dat gaat heel moeilijk worden om die beeldvorming omgebogen te krijgen naar betalen zonder morren.

Daarnaast zijn de faciliteiten op circuits zwaar ondermaats voor bezoekers t.o.v. Andere (tijdelijke) evenementen lokaties. Daarin hebben Spa en Zolder de boot compleet gemist (en nee, sommige broodnodige faciliteiten kosten geen geld!).

Zolder 24h en Super Sonic zijn echt twee losse evenementen, zie ticket structuur. Als dance de koers laat voortleven? So be it, ik kan ermee leven. Spa 24h is 1 evenement met een los podium voor wat randvermaak.

Mensen komen wel apart naar Super Sonic maar niet apart naar dat ene podium in Spa. Bezoekers van Super Sonic komen naderhand niet gauw terug voor andere koersen........een beetje dance bezoeker laat al gauw €100 euro achter op een dagje dance. Getallen waar een autosport organisator of circuit bobo het water van in de mond loopt

Al met al, ik bespeur een positieve tendens rondom deze koers. Een gevoel wat ik een jaar of 5 niet meer heb gehad
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote