Ik verwachtte niet veel strijd gezien de deelnemende teams en het verschil in ervaring, en net daarom werd ik aangenaam verrast door Toyota toen ze op een bepaald moment zowaar de leidende Audi begonnen in te lopen. Ik zat op het puntje van mijn stoel toen de leidende Audi en de Toyota elkaar begonnen voorbij te steken, dit had ik niet verwacht. Jammer genoeg duurde deze euforie slechts enkele minuten, want meteen daarna crashte de 2e Toyota heel hard de vangrails in (en de Ferrari ook). Na de lange safety-fase trok de resterende Toyota meteen weer van leer, en dat had hij beter niet gedaan want de koers was nog erg lang. In zijn wilde rit kwam hij in botsing met de andere smaakmaker van de race, de arme Delta Wing die gewoon de muur in geduwd werd en meteen uitgeschakeld was. Niet alleen dat, maar ook de Toyota was beschadigd en hij moest direct binnenkomen voor reparaties. En vanaf dan was het uit met de spanning; de Toyota heeft dan nog wat rondgereden maar was slechts een schaduw van zichzelf, en uiteindelijk moest hij ook opgeven. Of dit te maken had met die crash of niet is me daarbij niet duidelijk.
Ik geef toe dat ik dit jaar op een 'normaal uur' gaan slapen ben en op een 'normaal uur' opgestaan ben omdat de spanning er wat uit was, maar opnieuw werd ik aangenaam verrast toen ik de TV weer opzette want Audi had ervoor gekozen om zijn wagens onderling een open strijd te laten voeren. Dat hoefden ze niet te doen, en ik vind het lovenswaardig dat ze het publiek nog waar gegeven hebben voor hun geld. Ik ben blij dat uiteindelijk Audi nr 1 de race gewonnen heeft want het record van Kristensen staat wat mij betreft al hoog genoeg

Wat mijn modelbouwcollectie betreft had ik natuurlijk liever een Toyota als winnaar in mijn kast gezet, maar gelukkig is het een E-tron die gewonnen heeft, want die ziet er qua livery toch anders uit dan de Audi van vorig jaar. En bij de GT's hoef ik eens geen Corvette aan te schaffen, maar zowaar nog eens een Ferrari!
Al bij al ben ik dus toch nog blij met deze 24 hr die ondanks alles wat mij betreft een leuke editie was.