View Single Post
Old 18-06-2012, 12:14
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by A.J. View Post
Le Mans is een mytische race en zal altijd boven de andere 24u races blijven uitsteken. Na Le Mans vind ik Daytona elk jaar de fijnste om live te gaan kijken omdat ze daar binnen seconden vechten tot op het eind en je met je scanner alle teams kan afluisteren waardoor je echt alle inside informatie hebt. En de "Le Mans" Audi haters moeten maar eens nadenken over de "spannende" 24u van Spa waar Audi vorig jaar de 65 minuten regel invoerde om hun gulzige Audi's te kunnen laten winnen... Op de Nürburgring hadden ze dit jaar 7 fabrieks wagens...
Over kunstmatige ingrepen gesproken; iedereen weet dat Daytona enkel spannend is omdat het veld om het half uur wordt gegroepeerd tijdens een al dan niet overbodige Safety Car-periode.
Audi heeft dit jaar met de R8 Ultra duidelijk bewezen dat het een zuinige auto kan bouwen. De 65-minuten-regel (ik weet dat niet velen deze mening met mij delen) is ook een kunstmatige ingreep, maar is eigenlijk een logisch gevolg van het feit dat er geen technisch reglement bestaat waarop GT3-auto's gebaseerd worden. Als je auto's met verschillende gewichten en motorinhoud in hetzelfde kampioenschap laat uitkomen, dan is het logisch dat deze auto's niet allemaal even veel verbruiken. Maar goed, volgens mij vergeet iedereen hier dat we in ons eigen land ook een 24u hebben op internationaal niveau. Ik denk met nostalgie terug aan de tijden waar Spa hier op De Paddock nog de aandacht genoot die het verdiende.

En Audi had op de Nürburgring twee fabrieksauto's. De vijf andere auto's werden ondersteund door Audi. In totaal kwamen er vier à vijf Audi's in aanspraak voor de overwinning. En die zege op de Ring hebben ze niet behaald na een saaie optocht zoals in Le Mans, maar na een prachtige strijd met Mercedes, Porsche en BMW.

Last edited by Grig-O; 18-06-2012 at 12:19.
Reply With Quote