View Single Post
  #73  
Old 18-06-2012, 10:12
Pegasus's Avatar
Pegasus Pegasus is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2006
Location: Diest
Posts: 266
Het reglement vanaf 2014 is al een tijdje bekend en het blijven gewoon proto's. In P1 gaat er 50 kg af en worden de wagens iets kleiner. Fabrieksteams worden verplicht om met een Hybrid te rijden en de hoeveelheid energie die mag opgeslagen worden wordt verhoogd. Audi en Toyota werken nu al met totaal verschillende systemen (flywheel vs. capacitors) en het is nog maar de vraag met wat Porsche in '14 aan de start zal staan. Het Hybrid systeem op de Porsche GT3 R Hybrid werd immers ontwikkeld door Williams dat nu ook het systeem voor Audi heeft geleverd... Als Audi blijft na de intrede van Porsche (wat ik twijfelachtig blijf vinden) is de kans groot dat ze overschakelen naar benzine motoren (Dr. Ullrich). Een terugkeer van Peugeot lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, tenzij de verkoop van seriewagens de hoogte zou inschieten de komende jaren.

LMP2 blijft uiteraard voor privateers maar ook daar zal de Diesel technologie zijn intrede maken met de komst van Mazda als motorleverancier (2.2 vier cilinder). Benieuwd wat Honda en vooral Nissan daar tegenover zetten.

In GT gaat Corvette Racing inderdaad plat op de buik en Aston Martin heeft toch ook nog wat werk. De Porsche 911 'zou' in 2014 'mid-engined' worden omdat de limieten van het huidige design nu echt wel bereikt zijn.

Wat Spa en de Nurburgring betreft; die 2 races komen samen nog niet in de buurt van Le Mans wat internationale uitstraling en marketingwaarde betreft.
Reply With Quote