Quote:
Originally Posted by Grig-O
En @sturgis: BMW Z4 'vrouwenvoiture'? VDS Ford Mustang spuuglelijk? Ratel een bricoleur? Nog iets?
|
Lastig hé... meningen die verschillen van de uwe?
Ah, en btw, ik zei dat de kleurenstelling van Belgian Racing spuuglelijk was (komaan, geel als basis kleur??), niet de mustang... gelieve door het juiste op de teentjes getrapt te worden
Quote:
GT1 in het huidige format (en ik spreek over 2009) was uitgestorven, met nog een tiental GT1's op de baan over gans Europa. Ga nog een jaar verder met GT1-GT2 en je krijgt 5 GT1's ingeschreven. GT2 was destijds niet veel beter, de kwantiteit was er wel, maar het eeuwige duel tussen Porsche en Ferrari werd wat afgezaagd.
En vergeet niet dat de ACO zelf beslist heeft om de GT1's niet meer toe te laten en dat in 2010, terwijl het wereldkampioenschap dat jaar toch een succes was.
|
erm... vandaar dat in 2010 ineens een hele rits GT2 teams de overstap maakten naar ACO series omdat de FIA (ofte Ratelleke) te druk bezig was met het nieuwe WK te hypen en geen GT2 kampioenschap voorzag...
Uitgestorven? Interesse was er genoeg, getuige daarvan, 20-24 wagens in het eerste seizoen "WK" GT1... waaronder nieuwe wagens zoals de lambo en nissans
Quote:
En vergeet niet dat de ACO zelf beslist heeft om de GT1's niet meer toe te laten en dat in 2010, terwijl het wereldkampioenschap dat jaar toch een succes was.
|
err... en larbre die dan Kampioen in GT1 is geworden in 2010 ? Of VDS die de 1000KM van Spa wonnen met hun Ford GT1 ??
Nee, mijn beste, ACO, heeft de GT1 dan maar uit de LMS geschrapt op het EINDE van 2010 , omdat Ratelleke persé zijn eigen FIA "GT1" specificatie wou hebben, een gedowngrade spec. van de toen huidige ACO GT1 specificatie! Of zijn we al vergeten hoe de Ford GT en Nissan er in 2009 met de "nieuwe GT1 spec" er voor spek en bonen tussen reden?
VDS heeft hun Ford GT voor de 1000KM van Spa 2010, terug omgebouwd naar de "echte" GT1 spec om in die LMS wedstrijd deel te nemen, maaar dat had,iirc, volgens hun zoveel voeten in de aarde, dat ik denk dat dit waarschijnlijk niet voor herhaling vatbaar was gezien hun drukke agenda.
Waarom zou ACO dan nog langer dulden dat in hun prestigueze kampioenschap, een team zichzelf Kampioen kan noemen door gewoon op te dagen en 75% van iedere race te rijden zonder concurrentie ?? Want met de nieuwe "FIA GT1 spec" die er dan was , en met het toen schijnbare "succes" (lees, het aantal wagens die rondreden op de nieuwe spec) leek alles er op te wijzen dat teams zich op de nieuwere specificatie gingen richten.
In tegenstelling to Ratel en Co , wou ACO waarschijnlijk de stabiliteit in hun series behouden (al kunnen ze er de laatste tijd ook wat van sinds ze met Ratelleke in zee zijn gegaan) en de enige logische stap was GT1 klasse te laten vallen nadat Ratel de laatste nagel van de GT1 in de kist had geklopt...
Coach Ep en anderen hebben hier groot gelijk in wat ze posten.
Blijkbaar hebben Ratel, en zijn fans, een andere defenitie van succes...