Quote:
Originally Posted by Starmodel
Ik weet dat je graag op je vertrouwde manier en met de vertrouwde producten werkt,en groot gelijk heb je.Het gezegde gaat immers "never change a winning team". De modellen die je uit je mouw schud zijn bij momenten niet van deze Aarde,zo'n pareltjes.Ik ben er echter van overtuigd dat je,indien je je er op toelegt,ze op een nog hoger niveau zouden uitkomen simpelweg als je de stap zou zetten van de modelbouwverven naar de automotivelakken.Zeker in het geval van deze Lotus was dit het overwegen meer dan waard.Zwart is,samen met geel,één van de moeilijkste kleuren om aan te brengen,omdat je er werkelijk alles opziet,zeker de beruchte vingerafdrukken.Als je verf dan niet hard genoeg wordt (zoals acrylverf de neiging heeft) wordt het moeilijk.Persoonlijk had ik verkozen om een matzwarte autolak te gebruiken,eventueel een 2K-vernis (Zero-Paints,Dupont Glassurit,noem maar op) aan te brengen als je eventuele silvering van de decals wil vermijden,maar niet noodzakelijk. Zeker op een white metal body zoals deze Lotus,waar het gevaar voor reageren met plastic (remember GT 40) nihil is. Het grote voordeel is dat het geheel veel harder is,en de droogtijd vermindert aanzienlijk. Ik weet dat dit alles je niet onbekend is,en dat het,zoals reeds in het begin van deze epistel vermeld,waarschijnlijk een kwestie van gewoonte is. Dit alles is geen kritiek op het geleverde werk,enkel een bedenking om het allemaal wat sneller,en vooral NOG beter te laten worden.
|
Ik zal er een volgende keer eens over nadenken
Ondertussen heb ik niet stilgezeten; integendeel. Ik wou de opgelopen achterstand die ik met de bouw van de Dauer Porsche 962 inhalen, en dus heb ik wat gas gegeven met deze Lotus (wat is er nu plezanter dan gas te mogen geven met een Lotus

). En dus is hij ook op een snel tempo klaargeraakt. Hierdoor zijn de WIP-foto's er wel bij ingeschoten, maar de foto's van het afgewerkte model staan uiteraard wel in
mijn galerij
Enjoy!!