View Single Post
Old 11-08-2011, 08:35
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Na een poosje van relatieve rust kwam er gisteren weer wat schot in de zaak... De trekker en het petje werden, na de spuitbeurten en enkele dagen uitharden, opgepoetst met de Tamiya Compounds. Daarna ging ik aan de slag met de zelfgemaakte decals. Dit leek allemaal in orde: gekleurde decals op clear paper en de witte op white paper. Ik had de buitenste lijnen op die witte gezet zodat het makkelijker ging zijn om deze correct uit te knippen.

Hier is het evenwel fout gelopen. En heel vreemd want de witte decals blijken ietsje smaller dan de gekleurde (zie gele pijl en cirkel). Ik begrijp het niet helemaal want ik vertrok uit dezelfde basistekening om dan van de witte alles te wissen op de buitenste lijn na. Bij de proefafdruk leek alles ook perfect juist te zijn. Maar na het printen dus niet. Straks ga ik nog denken dat ze gekrompen zijn door de vernis... De vellen werden wel op een verschillende printer geprint via een andere laptop... Naja, ik heb al een oplossing voorzien: een wit decalvel heb ik gesealed met vernis en ik ga gewoon de decals op maat snijden zonder dat lijntje. Het zijn grote vlakken dus dat is wel te doen...

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_9059.JPG
Views:	2282
Size:	124.6 KB
ID:	23244   Click image for larger version

Name:	IMG_9060.JPG
Views:	2344
Size:	58.1 KB
ID:	23245  
Reply With Quote