Afgelopen dagen heb ik mijn tijd in het petje gestopt. Dit ging minder vlot dan verwacht wegens de vele curves. Het was echt stap per stap en wachten tot alles voldoende uitgehard was eer ik verder kon. Ik gebruikte ook plastieklijm ipv secondenlijm om het geheel stevig genoeg te krijgen. Hier het verslagje:
Eerst merkte ik nog een onvolmaaktheid op aan de motorkap (rode cirkel) en dit werd weggewerkt. moet wel nog geschuurd worden.
Daarna werd de pet verder gezet. Ik had al een groot deel maar nu kwam het moeilijkste: de flap van de pet...
Eerst werd het flapje uitgesneden uit styrene en geplooid zodat er al wat vorm in zat. Om die vorm te behouden heb ik aan de pet zelf twee afgeronde hulpstukjes geplaatst. Even passen en dat ziet er ok uit.
Terwijl Gilbert zijn zoveelste krachttoer uithaalde, zette ik de voorste afdekking op het petje. Hier moest serieuw worden bijgesneden. Ik had ook voor de zekerheid enkele strips binnenin vastgemaakt zodat het niet zou gaan schuiven. Met een krachtige elastiek en wat plakband werd alles op zijn plaats gehouden.
Daarna kwam de verbreding van de flap. Ik had styrene 30 inch gebruikt maar das veel te dun natuurlijk. Dus kwam er een strip van een halve cm aan de rand. Ook de onderkant werd dan met behulp van wat extra strips dichtgemaakt zodat er geen spleten meer zijn in de verbinding tussen pet en "hoofd". Hier zaten wel wat uurtjes in want dit moet toch zo goed mogelijk passen. Bij een gewone look op Mack zou het niet opvallen maar als je vanuit kikkerperspectrief zou kijken dan zou dat opvallen...
Op het einde werd het petje bovenaan gesloten. Gewoon een plaatje van styrene 20 inch en klaar. Putty zorgde dan voor de laatste afwerking.
Vandaag komt dan de afwerking van dit stuk: verder schuren, bijwerken en laten uitharden. Met wat meeval kan ik morgen aan het spuitwerk beginnen...
Twee dryfitfoto's als afronder...
Grtzzz