View Single Post
Old 28-07-2011, 22:37
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Sinds gisteren zijn de kids weer bij ons. Eén van de eerste dingen die Robbe vroeg was of Mack al klaar was... Neen dus...
"Maar je hebt er toch wel aan gewerkt é papa?" - "Ja jongen, bijna iedere dag."
"En is ie al rood?" - "Neen, nog niet."
"Heeft ie al oogje?" - "Neen, ook nog niet."
"Heeft ie al zijn petje op?" - "Neen, dat ook nog niet."
"Jamaar, wat heb je er dan al wel aan gedaan?" - "Wel, vooral dingen aangepast die niet juist zijn..."

Ziehier de update van die vele correcties... Ik wou eigenlijk in het begin van de week alle onderdelen die in chroom moesten komen, spuiten. Alleen bleek toen dat er heel wat onderdelen uit de kit niet zoals bij Mack zijn. Dit werd dus aanpassen...

De brandstoftanks zijn eigenlijk naar verhouding te kort maar ik denk dat ze verlengen maar een heel raar beeld zal geven. Dus hou ik ze op originele lengte. Wel moest heel wat aangepast worden. De bevestigingspunten werden verwijderd, de tanks werden omgedraaid en er werden nieuwe treden toegevoegd. Er moesten ook nog lampjes op en die probeer ik met kleine stukjes styrene na te bootsen...

De bevestigingswijze van de tanks werd aangepast en ik recycleerde er de originele onderdelen voor, samen met wat styreneplaat... Alles in het mat zwart gezet en dit is klaar om te worden gemonteerd...

De uitlaatpijpen moesten ook aangepakt worden. De bevestingingen waren al van de cabine verwijderd. Het onderste deel van de pijp moest aangepast worden en op de buizen zelf kwamen dunne strips. Met putty werden de spleetjes opgevuld.

De achteruitkijkspiegels zien er helemaal anders uit zelfs (zie bovenste foto). Dan maar zelf maken met plastic styrene card en restjes van de originele delen. Wat prutsen, passen, lijmen en (enkele uren later) klaar.

...
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_8985.JPG
Views:	2917
Size:	189.1 KB
ID:	22982   Click image for larger version

Name:	IMG_8988 bis.jpg
Views:	2864
Size:	112.7 KB
ID:	22983   Click image for larger version

Name:	IMG_8997 bis.jpg