View Single Post
Old 22-07-2011, 11:32
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

De werkzaamheden aan Mack gaan traag en rustig verder. Voorlopig had ik geen voldoende vooruitgang gemaakt om dit online te zetten. Maar nu wil ik toch even laten zien waaraan ik de voorbije dagen gewerkt heb. Het komt vooral neer op plamuren, schuren, passen, snijden, plamuren en schuren. Bijna zit ik hier met stoflongen... :-) Tussendoor heb ik ook al de chroom van de chromen onderdelen gehaald met een hele hoop ovenreiniger. Het was een beetje hardnekkig precies...

Vorig weekend begon ik eerst met wat versterkingen aan te brengen. Bij het vele dryfitten was me opgevallen dat deze Revell toch wat pasproblemen had en dat er hier en daar wat hulp bij de bevestigingspunten kon komen. Het eerste wat daarbij werd aangepakt was de grill vooraan.

Hierbij kwam ik tot de vaststelling dat er nog wat aan mijn oog was ontsnapt. De "mond" staat bij Mack in dezelfde lijn als die grill vooraan. Bij de kit steekt dat onderdeel wat uit.

Dit moest dus veranderen en ik heb daar toch wel wat denkuurtjes voor gebruikt. Uiteindelijk was het makkelijker dan ik dacht, al was het heel belangrijk dat ik goed ging afmeten en passen. Iets wat er dus voor gezorgd heeft dat de aanpassing heel goed gelukt is. Eerst werden de bevestigingspunten (groene en blauwe ovaal) weggenomen. Dan werd het rood gearceerde verwijderd en werd nagemeten of dit evenveel was. Tenslotte moesten die bevestigingspunten teruggeplaatst worden ter hoogte van de pijlpunten. Dit leek makkelijker dan het was.

Ik heb hiervoor de originele delen gerecycleerd en enkele verstevigingsstukjes toegevoegd. Na tientallen keren passen, voorlopig lijmen en herbeginnen lukte het me om alles correct te plaatsen. Op de foto herken je het bevestigingsstukje (eerst groene ovaal nu rode pijl) en een verstevigingsstukje rode cirkel).

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_8952.JPG
Views:	3522
Size:	87.0 KB
ID:	22908   Click image for larger version

Name:	IMG_8955.JPG
Views:	3474
Size:	40.7 KB
ID:	22910   Click image for larger version

Name:	IMG_8956.JPG
Views:	3522
Size:	78.8 KB
ID:	22911   Click image for larger version

Name:	IMG_8969.JPG
Views:	3410
Size:	41.7 KB
ID:	22913   Click image for larger version

Name:	IMG_8957.JPG
Views:	3509
Size:	101.8 KB
ID:	22914  

Last edited by Loeten; 22-07-2011 at 11:35.
Reply With Quote