View Single Post
Old 02-07-2011, 15:36
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Ondertussen werden alle bodyparts in de grijze primer gespoten, waarna ik ze ge-airbrushed heb met Tamiya acryl X-1 gloss black. Op aanraden van Gert heb ik deze keer als verdunner de Tamiya verdunner gebruikt met de GELE dop om te vermijden dat de verf even traag droogt als bij de Ferrari 312T destijds. Maar ik moet ook eerlijk blijven natuurlijk, en ik heb dus vastgesteld dat het veranderen van verdunner geen aarde aan de dijk gebracht heeft: de (blinkende) acrylverf droogt even traag als voorheen. Wachten is dus de boodschap, vandaar dat de update over dit model enkele weken op zich laten wachten heeft.

Gisteren vond ik dan de tijd rijp om met het decallen te beginnen. Nog steeds echter met alle bodyparts vastgehouden door tangetjes, want als je een onderdeel stevig vasthoudt en erop drukt, staat je vinger gegarandeerd in de zwarte verf geprint. Ik heb het één keer voorgehad, maar gelukkig verdwijnt de afdruk mits het gebruik van Tamiya polish pasta.

De decals zelf laten zich vrij probleemloos aanbrengen. Ik had alleen wat problemen met de gouden lijntjes die hier en daar doorbraken vanaf het moment dat ze in contact komen met het water. Had ik geweten dat dit kon gebeuren had ik ze eerst behandeld met decal restore product, maar eerlijk gezegd had ik me er niet aan verwacht.

Soit, alles is uiteindelijk wel goedgekomen. Uiteraard mote er nog vernis over de onderdelen gespoten worden. Hier enkele foto's van een stand van zaken:

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1974_lotus_76_05.JPG
Views:	1115
Size:	504.3 KB
ID:	22716   Click image for larger version

Name:	1974_lotus_76_06.JPG
Views:	1115
Size:	476.1 KB
ID:	22717   Click image for larger version

Name:	1974_lotus_76_07.JPG
Views:	1109